امروزه بیماریهای قلبی از جمله شایع ترین بیماری هایی است كه به گفته بسیاری از كارشناسان شیوه نادرست زندگی افراد نقش موثری در ایجاد این بیماری دارد.

سلامت نیوز :امروزه بیماریهای قلبی از جمله شایع ترین بیماری هایی است كه به گفته بسیاری از كارشناسان شیوه نادرست زندگی افراد نقش موثری در ایجاد این بیماری دارد.
به گزارش وب دا طاهره سماوات رییس سابق اداره قلب وعروق وزارت بهداشت درباره اهمیت موضوع وضرورت بررسی بیماریهای قلبی گفت: توجه مسئولان در برنامه ریزی برای پیشگیری از بروز بیماری های قلبی بسیار مهم وضروری است.
وی با توجه به همه گیر بودن بیماریهای عروقی كرونر و سكته های قلبی ومغزی اعلام كرد: باید راههای مقابله وپیشگیری از بیماریهای قلبی بررسی و مورد مطالعه قرار گیرد تا از این طریق از قربانی شدن روز افزون مردان وزنان جلوگیری كنیم.
سماوات درادامه در خصوص شعار تعیین شده برای روز جهانی قلب در سال 89 گفت: شعار انتخابی روز جهانی قلب "من در محیط كارم باید قلب خود را سالم نگه دارم" است وعلت انتخاب این شعار این است كه درصد قابل توجهی از جمعیت جامعه كارگر وكارمند هستند واین گروه بیشترین طیف سنی بیماران قلبی عروقی را تشكیل می دهند  به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی این شعار را برای روز جهانی قلب برگزید تا این افراد بیشتر به سلامت خود توجه كنند.
وی ادامه داد: این افراد بیش از نیمی از ساعات اصلی زندگی خود را در محل كار می گذارند وعلاوه بر آن این قشر در هنگام  كار،  فعالیت بدنی قابل توجهی كه به سلامت آنها كمك كند، ندارند ومهم تراز همه دغدغه های كاری منجر به فشارهای روحی واسترس فراوان شده و با روزمرگی وفشار كاری سلامتشان را  فراموش می كنند.
رییس سابق اداره قلب وعروق وزارت بهداشت، علت شیوع بیماریهای قلبی وعروقی در كشوررا وجود رفتارهای نامناسبی همچون تغذیه نامطلوب، زندگی در فضای آلوده شهری وعدم تمایل ایرانیان به فعالیت بدنی ومصرف دخانیات اعلام كرد.
وی با اشاره به اینكه روزانه 369 نفر از شهروندان ایرانی بر اثر ابتلا به بیماریهای قلبی جان خود را از دست می دهند، گفت: برنامه های وزارت بهداشت برای مقابله با این بیماری مربوط به پیشگیری ودرمان است به طوریكه پیشگیری اولیه مربوط به مسائلی همچون تغذیه، فعالیت بدنی  وتحرك وترك دخانیات است.
سماوات افزود:در بخش درمان نیز جراحی قلب باز واستفاده از بالون در ایران پیشرفت های چشمگیری داشته است.
قابل توجه است كه روز 28 سپتامبر(4 مهرماه) از سوی سازمان بهداشت جهانی وفدراسیون جهانی قلب به عنوان «روز جهانی قلب» اعلام شده است. همچنین كارشناسان سلامت شعار روز جهانی قلب را  "من در محیط كارم باید قلب خود را سالم نگه دارم" اعلام كرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha