یك متخصص اطفال گفت: كودكانی كه لوزه سوم در آنها بزرگ شده چاره‌ای جز باز كردن مداوم دهان برای تنفس ندارند؛ این مسئله موجب انسداد بینی شده و موجب خارج نشدن ترشحات می‌شود كه درصد ابتلا این دسته از كودكان به سینوزیت را افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز : یك متخصص اطفال گفت: كودكانی كه لوزه سوم در آنها بزرگ شده چاره‌ای جز باز كردن مداوم دهان برای تنفس ندارند؛ این مسئله موجب انسداد بینی شده و موجب خارج نشدن ترشحات می‌شود كه درصد ابتلا این دسته از كودكان به سینوزیت را افزایش می‌دهد.

احمد هاشمی در گفت‌وگو با  فارس در خصوص لوزه سوم در كودكان اظهار داشت: لوزه سوم، لوزه‌ای است كه در پشت حفره بینی و در داخل دهان قرار دارد.

وی گفت: در همه كودكان لوزه سوم وجود دارد اما در بعضی از كودكان ممكن است بزرگ شود و همین امر منجر به بسته شدن حفره بینی از عقب حفره می‌شود.

این متخصص اطفال ادامه داد: از آنجایی كه لوزه سوم منجر به باز ماندن دهان كودك می‌شود، خشك شدن دهان، از خواب پریدن یا انسداد كامل بینی را برای كودك به وجود می‌آورد؛ در این شرایط برای درمان چاره‌ای جز عمل برای كودك وجود نخواهد داشت.

هاشمی با بیان اینكه كودكانی كه لوزه سوم در آنها بزرگ شده چاره‌ای جز باز كردن مداوم دهان برای تنفس ندارند، افزود: این مسئله موجب انسداد بینی شده و از طرفی مانع از خارج شدن ترشحات می‌شود از این رو درصد ابتلا این دسته از كودكان به سینوزیت را افزایش می‌دهد.

این متخصص اطفال خورخور كردن، باز ماندن دهان هنگام خواب، كسل شدن را از عوارض لوزه سوم در كودكان دانست و افزود: برای پیشگیری ازاین مسائل بهتر است با توجه به نظر پزشك اقدامات جراحی برای كودك انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha