دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران از بالا بودن جمعیت مبتلا به پیرچشمی در ایران خبر داد و گفت: بیش از 13 میلیون نفر در کشور دچار این عارضه چشمی هستند.

سلامت نیوز :دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران از بالا بودن جمعیت مبتلا به پیرچشمی در ایران خبر داد و گفت: بیش از 13 میلیون نفر در کشور دچار این عارضه چشمی هستند.
دکتر محمد جوشقانی در گفتگو با مهر اظهارداشت: پیرچشمی عارضه ای است که همه دچار می شوند و اغلب بعد از سنین 40 تا 45 سالگی بروز می کند.

وی با اعلام این مطلب که مبتلایان به پیرچشمی در هنگام مطالعه می بایست از عینک استفاده کنند، افزود: حدود 410 میلیون نفر در دنیا مبتلا به این عارضه هستند.

این چشم پزشک با اشاره به آمار مبتلایان به عارضه پیرچشمی در آمریکا که 26 میلیون نفر برآورد شده است، ادامه داد: در ایران بالغ بر 13 میلیون نفر از جمعیت بالای 45 سال دچار این عارضه هستند که آمار بالایی است.

جوشقانی در باره ویژگیها و مزیتهای اولین دستگاه درمان پیرچشمی که به تازگی وارد کشور شده است، افزود: استفاده از این دستگاه خیلی بهتر از روشهای قبلی است و تقریبا هیچ عارضه ای ندارد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: پیرچشمی با استفاده از این دستگاه به طور کامل اصلاح می شود و نتایج دو سال اخیر در دنیا نشان داده که یک ماه بعد از عمل، هیچگونه برگشت بیماری نداشته است.

دستگاه درمان پیرچشمی (FEMTOSECOND LASER) با وجود فشارها و تحریمهای آمریکا و برخی کشورهای اروپایی وارد کشور شد تا برای اولین درمان این بیماری در سنین بالا امکانپذیر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha