وزیر بهداشت با تاكید بر لزوم پیشگیری از عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر و از جمله سرطان‌ها، گفت: سالانه حدود 70 هزار مورد سرطان جدید در كشور بروز می‌كند.

سلامت نیوز : وزیر بهداشت با تاكید بر لزوم پیشگیری از عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر و از جمله سرطان‌ها، گفت: سالانه حدود 70 هزار مورد سرطان جدید در كشور بروز می‌كند.

دكتر مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با  ایسنا، با اشاره به عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر گفت: فعالیت فیزیكی، تغذیه، وزن و محیط از جمله عوامل مهم موثر در بیماری‌های غیرواگیر هستند.

وی عوامل ژنتیكی را از عوامل مهم بروز سرطان عنوان كرد و ادامه داد: بنابراین افراد دارای سابقه فامیلی بروز سرطان لازم است كه بررسی‌های لازم را به منظور پیشگیری از ابتلا به سرطان در دستور كار خود داشته باشند.

وزیر بهداشت ادامه داد: تغذیه نادرست نیز از عوامل مهم بروز سرطان‌هاست. در این زمینه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مصوبات مهم و موثری داشته است. علاوه بر آن چاق‌ها بیشتر از دیگران به سرطان مبتلا می‌شوند، بنابراین چاقی نیز می‌تواند یكی از عوامل خطر سرطان باشد.

دستجردی با اشاره به نقش محیط در بروز سرطان‌ها و با تاكید بر نقش هماهنگی‌های بین بخشی در كنترل عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر و از جمله سرطان‌ها، گفت: كنترل عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است و در این زمینه نقش سایر دستگاه‌ها و همكاری‌ با وزارت بهداشت بسیار مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha