یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2335

مدیر كل نظارت بر مواد غذایی وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت 7976 كارخانه تولید مواد غذایی در كشور از درجه‌بندی این كارخانه ها در سال 86 خبر داد.

صنایع غذایی امسال درجه‌بندی می‌شوند

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، عباس حاج آخوندی امروز در همایش سلامت و ایمنی غذا در هتل المپیك تهران، افزود: صنایع غذایی ایران بر اساس آمار سال 84 بیش از 37 هزار میلیارد تومان سرمایه را در خود جای داده‌اند و 337 هزار نیرو را مشغول به كار كرده‌اند علاوه بر آن 85 هزار كارگاه سنتی و بومی مواد غذایی نیز در كشور فعال است.
وی اضافه كرد: برای نظارت بیشتر و مطلوبتر بر صنایع غذایی برنامه های مختلفی در سال 86 اجرا می‌شود كه واگذاری نظارت بر بخش خصوصی، اجرای طرح نظارت پس از تولید و عرضه به بازار و نیز فرهنگ سازی برای گرایش مردم به مصرف مواد غذایی سالم انجام می‌شود.
وی گفت: آرم ایمنی سلامت و ایمنی مواد غذایی نیز كه از 6 ماه آینده بر روی مواد غذایی سالم و باكیفیت درج می‌شود نقش مهمی در بهبود كیفیت مواد غذایی دارد.
حاج آخوندی افزود: تفویض اختیار به دانشگاههای علوم پزشكی در زمینه نظارت بر صنایع و مواد غذایی نیز در سال 86 انجام می‌شود و در كنار آن واگذاری نظارت به بخش خصوصی كه در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی انجام می‌شود هم ستاد وزارت بهداشت را از این مسئولیتها آزاد می‌كند تا به سیاستگذاری بپردازد و هم قطعا كیفیت نظارت را ارتقا می‌دهد.
مدیر كل نظارت بر مواد غذایی اضافه كرد: كمیته مشترك وزارت بهداشت با صنایع غذایی برای سیاستگذاری در زمینه نظارت بر مواد غذایی تشكیل شده و تاكنون در استاندارد‌سازی زعفران، چای، خرما، پسته و زیتون ایرانی كه فرآورده های استراتژیك ایران هستند فعالیتهای موفقی داشته است و امیدواریم با فعالیت این كمیته تعداد این اقلام استراتژیك كه قابلیت عرضه به بازار جهانی را دارند بیشتر شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha