مدیر پایگاه آموزش از راه دور دیابت با توصیه به بیماران دیابتی مبنی بر افزایش میزان فعالیت روزانه گفت: تمرین های آیروبیک، قدرتی و کششی برای بیمران دیابتی مناسب است.

سلامت نیوز :مدیر پایگاه آموزش از راه دور دیابت با توصیه به بیماران دیابتی مبنی بر افزایش میزان فعالیت روزانه گفت: تمرین های آیروبیک، قدرتی و کششی برای بیمران دیابتی مناسب است.
 مرضیه معطری در گفت وگو با  نظام پرستاری کشور اظهار کرد: فعالیت های فیزیکی قند و فشار خون و کلسترول بد خون را کاهش می دهد و توانایی بدن را برای استفاده از انسولین بهبود می بخشد. همچنین ضمن آنکه ورزش و فعالیت جسمانی خطر بیماری های قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد قلب و استخوان ها را قوی نگه می دارد و مفاصل را انعطاف پذیرتر می کند.

وی ادامه داد: خطر سقوط و  افتادن در بیماران دیابتی با انجام تمرین های ورزشی و افزایش فعالیت های فیزیکی کاهش می یابد و به کاهش وزن و میزان چربی بدن کمک می کند و سبب کاهش استرس و اضطراب و علایم افسردگی می شود و نیز در پیشگیری از بروز دیابت نوع 2 مفید است.

مدیر پایگاه آموزش از راه دور دیابت گفت: یک تحقیق به عنوان طرح جلوگیری از دیابت نشان داد که کاهش وزن به میزان 5 تا 7 درصد(حدود 5/4 تا 8/6 کیلوگرم برای فردی با وزن 7/90 کیلوگرمی)  می تواند سبب تاخیر در بروز دیابت نوع 2 و شاید پیشگیری از آن شود.

معطری به بیماران مبتلا به دیابت توصیه کرد: حین صحبت با تلفن راه بروید، به جای استفاده از کنترل تلویزیون، بلند شوید و کانال را عوض کنید، در باغ یا باغچه منزل گل و گیاه بکارید یا برگ ها را جمع کنید، برای پاک کردن باغچه خانه به جای استفاده از وسایل برقی از وسایل دستی استفاده کنید. مثلا برای کوتاه کردن چمن های باغچه از چمن زن دستی استفاده کنید، هنگام تماشای تلویزیون لباس اتو کنید و به جای استفاده از آسانسور یا پله برقی از پله ها بالا بروید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha