یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 233541

اخیرا خبرهایی منتشر شده که مدلِ معروفی مانند میراندا کِر در سالاد خود از سرکه سیب استفاده می کند تا لاغر بماند و بازیگر معروفی مانند مگان فاکس سرکه سیب را با آب ترکیب می کند تا سیستم بدنش را تمیز کند.

آیا سرکه سیب می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

سلامت نیوز: اخیرا خبرهایی منتشر شده که مدلِ معروفی مانند میراندا کِر در سالاد خود از سرکه سیب استفاده می کند تا لاغر بماند و بازیگر معروفی مانند مگان فاکس سرکه سیب را با آب ترکیب می کند تا سیستم بدنش را تمیز کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت کرمانی ، بنابراین آیا سرکه سیب واقعا می تواند به کاهش وزنمان کمک کند؟ و اگر چنین است چگونه از سرکه سیب برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

پاسخ: ما دوست نداریم برایتان حامل خبر بد باشیم، اما به هیچ وجه نمی توانید سرکه سیب را به عنوان اکسیر جادویی کاهش وزن در نظر بگیرید. تحقیقاتی هم که در این مورد انجام شده کوچک بودند و طراحی مناسبی نداشتند. چیزی به نام تاخیر در تخلیه معده بهترین استدلال برای تئوری هایی است که درباره قدرت کاهش وزن با سرکه سیب وجود دارد. اینگونه تصور می شود که سرکه سیب به این فرآیند کمک می کند، بنابراین احساس سیری بیشتری می کنید. با این حال تحقیقات درباره سرکه سیب چندان قابل استناد نیست و نمی توان گفت سیب می تواند باعث کاهش وزن شود.

شاید شنیده باشید که برخی تحقیقات از تاثیر سرکه سیب روی برگرداندن تاثیر اضافه وزن و چاقی صحبت می کنند اما در این مورد نیز اشکالات زیادی وجود دارد. بیشتر این تحقیقات به هیچ وجه به وزن توجه نکرده اند بلکه به دیگر شاخص هایی که می تواند مربوط به اضافه وزن و چاقی باشند پرداخته اند مانند پاسخ انسولین بدن. برخی از این تحقیقات روی حیوانات انجام شده اند، بنابراین نتایج ضرورتا برای انسان نیز همان نیست. با اینکه تحقیقات مقدماتی نشان می دهند بین مصرف سرکه سیب و چیزهایی مانند مقاومت به انسولین و بیماری های مربوط به چاقی ارتباطی وجود دارد اما نکته اصلی اینجاست که ما هنوز دلیل قوی برای این مورد نداریم. و حتی اگر این یافته ها حقیقت داشته باشند دلیل نمی شود که با افزایش مصرف سرکه سیب بتوانید وزن کم کنید. به عبارت دیگر این ادعا که سرکه سیب می تواند کمک کند وزن کم کنید فاصله زیادی با واقعیت دارد.

با این حال اگر سرکه سیب به شما انگیزه می دهد که سالاد بیشتری بخورید، پس استفاده اش کنید. هر چیزی که باعث شود افراد بیشتر میوه و سالاد مصرف کنند می تواند کمک کننده باشد و با سرکه سیب نیز می توانید سالاد هایتان را بسیار خوش طعم کنید. همچنین سرکه سیب بدون افزایش کالری می تواند طعمی شیرین و کمی تیز به هر چیزی اضافه کند. پس از این بابت انتخاب مناسبی است.

از دیگر مزایای بالقوه این مایع قدرت آنتی اکسیدانی آن است. بعد از اینکه سیب ها تخمیر و تبدیل به سرکه می شوند، مواد مغذی مانند بتا کاروتن، کلسیم و پتاسیم همچنان باقی می مانند. تاثیر آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی سرکه سیب می تواند به پوست کمک کند و بسیاری از متخصصان زیبایی نیز این موضوع را تایید می کنند. این را می دانیم که برنامه های غذایی سرشار از آنتی اکسیدان از سلول ها محافظت می کنند و مزایای بسیاری را برای سلامت بدن مهیا می کنند. در مورد پوست آنتی اکسیدان ها تاثیری محافظت کننده دارند، مانند کمک به محافظت پوست در برابر اشعه های UV و تشویق سلول ها به رشد مجدد.

سخن پایانی اینکه سرکه سیب اصلا برایتان بد نیست و اگر طعمش را دوست دارید با خیال راحت آن را به غذاهای خود اضافه کنید اما انتظار نداشته باشید که این مایع به صورت جادویی باعث شود وزنتان کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha