قبلا توصیه می‌شد که نوزادان در 6 ماه اول زندگی خود فقط باید با شیر مادر تغذیه شوند، اما تعدادی از کارشناسان هشدار دادند این کار ممکن است کودکان را در خطر فقر آهن و حساسیت به برخی مواد غذایی قرار دهد.

سلامت نیوز : قبلا توصیه می‌شد که نوزادان در 6 ماه اول زندگی خود فقط باید با شیر مادر تغذیه شوند، اما تعدادی از کارشناسان هشدار دادند این کار ممکن است کودکان را در خطر فقر آهن و حساسیت به برخی مواد غذایی قرار دهد.
به این ترتیب محققان معتقدند توصیه‌ها در این باره باید تغییر کرده و در بین 4 تا 6 ماهگی نوزادان بهتر است با برخی غذاهای دیگر به غیر از شیر مادر تغذیه شوند.
در آخرین تحقیقات سازمان بهداشت جهانی مشخص شد در صورتی که نوزادان در 6 ماه اول زندگی خود فقط با شیر مادر تغذیه شوند ممکن است دچار فقر آهن شوند که این موضوع می‌تواند منجر به بروز مشکلات ذهنی، عدم هماهنگی و بروز مشکل در رشد اجتماعی آن‌‌ها شود.

هم‌چنین نوزادانی که در ماه‌های اولیه زندگی خود طعم‌های دیگر خصوصا سبزیجات را تجربه نکرده باشند، ممکن است در سال‌های بعد به طور کامل از خوردن این غذاها سر باز بزنند که در نهایت می‌تواند منجر به کمبودهای غذایی در آن‌ها شود. هم‌چنین در صورتی که نوزادان غذاهای دیگر را تجربه نکرده باشند ممکن است در آینده دچار آلرژی شوند.
چندی پیش تحقیق دیگری در کشور سوئد انجام شده بود که نشان می‌داد تاخیر در خوردن غذاهای حاوی گلوتن می‌تواند باعث بروز بیماری‌های گوارشی در کودکان شود. به همین دلیل به نظر محققان بهترین زمان برای خوردن غذاهایی مانند آرد گندم که حاوی این ماده هستند بین 3 تا 6 ماهگی است.
البته از سوی دیگر برخی از کارشناسان معتقدند در صورتی که کودک در سنین بسیار پایین خوردن خوردن غذاهایی به غیر از شیر مادر را آغاز کند ممکن است در سال‌های آینده بیش‌ از دیگران چاقی و اضافه وزن شوند.
مقامات امنیت غذایی اروپا نیز بعد از مشاهده این تحقیقات به این نتیجه رسیدند که می‌توان در بین 4 تا 6 ماهگی بدون نگرانی غذاهای مکمل را به نوزادان معرفی کرد تا به این ترتیب به رشد موثر آن‌ها نیز کمک کرد.
منبع:خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha