سلامت نیوز:عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و فوق تخصص روماتولوژی گفت: خار پاشنه در صورت تشخیص به موقع و سریع تر درمان می شود.
به گزارش خبرنگار وب دا از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دکتر زهرا ذاکری با بیان این مطلب، گفت: خار پاشنه به تیز شدگی استخوان پاشنه پا گفته می شود که علاوه بر ایجاد احساس درد در پاشنه ، موجب التهاب رباط های کف پا نیز می شود.
وی گفت: این بیماری که ممکن است به یکی از دلایل وزن زیاد ، راه رفتن به مدت طولانی ، فعالیت سرپایی طولانی مدت و کوتاهی بافت نرم کف پا و در برخی موارد بر اثر بیماری های التهابی روماتیسمی ایجاد شود در صورت تشخیص در مراحل اولیه قابل درمان است.
وی افزود: احساس سوزش در پاشنه پا، پس از خواب شبانگاهی، که بعد از کمی قدم زدن برطرف شود ، نشانه ای از علائم اولیه التهاب کف پا و خار پاشنه محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه فرد مبتلا به مدت دو هفته نباید به مدت طولانی راه برود گفت: درمان این عارضه در مراحل اولیه ابتلاء ، با کشش رباط های کف و عضلات ساق پا ، کاهش وزن واستفاده از پد پاشنه، میسر است.
وی افزود: در مراحل شدید ابتلاء به بیماری ، که با درد در ناحیه پاشنه و کف پا همراه است ، تزریق کورتون  و در برخی موارد اعمال جراحی انجام می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • zahra ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    0 0
    ایا مصرف کلسیم ضروری واگر استفاده نشه عوارض داره یا چه چیزی را میتوان جایگزین ان کرد؟من به کلسیم حساسیت دارم و45 ساله هستم.