سلامت نیوز : آمارها نشان داده است كه بدن بسیاری از زنان باردار در آمریكا به مقادیری از مواد سمی یا تركیبات شیمیایی سرطان زا آلوده است.

به گزارش  ایسنا، مطالعه روی 268 زن، متخصصان و كارشناسان دانشگاه كالیفرنیا در سان فرانسیسكو اطلاعات جمع آوری شده در مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.


نتایج بررسی‌ها نشان داد تقریبا تمام شركت كنندگان در این مطالعه در خون یا ادرارشان مقادیر قابل توجهی از هشت نوع ماده شیمیایی شامل پركلرات را دارند كه این ماده در سوخت موشك یافت می‌شود. سایر مواد شیمیایی عبارت از حشره كش‌ها و آفت كش‌ها، آلودگی اگزوز خودروها، PCB (یك ماده سمی و شیمیایی صنعتی كه مصرف آن در سال 1979 ممنوع شد)‌ و پتالات‌ها (كه در بسیاری از مواد پلاستیكی یافت می‌شود) هستند.

به گزارش روزنامه یو اس ای تو دی به گفته متخصصان، برخی از این مواد شیمیایی در سایر مطالعات مضر شناخته شده‌اند و خطراتی را برای سلامتی انسان در پی دارند. در زنان باردار برخی از این تركیبات روی سلامت مادر و هم چنین روی رشد و نمو جنین اثرات سوئی بر جای می‌گذارند. با این حال برخی از كارشناسان در آمریكا ادعا كردند كه جایی برای نگرانی نیست و وجود این آلودگی‌ها در خون مادران باردار دلیلی بر بروز بیماری نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha