رئیس مرکز مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت از راه اندازی سامانه حقوق شهروندی در نظام سلامت خبر داد.

سامانه حقوق شهروندی در نظام سلامت راه اندازی می شود

سلامت نیوز:رئیس مرکز مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت از راه اندازی سامانه حقوق شهروندی در نظام سلامت خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمدحسین سالاریان‌زاده روز دوشنبه در نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ سند حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهور گفت: به دنبال ابلاغ این سند، دستگاه های اجرایی ملزم شده اند برنامه ها و شاخص های خودشان را در ارتباط با حقوق شهروندی تدوین و ارائه کنند.

وی با اشاره به ویژگی حقوق شهروندی که ۲۲ حق را بر اساس قانون اساسی مورد توجه قرار داده است، افزود: اولین بند آن، مربوط به حق حیات، سلامت و کیفیت زندگی است.

به گفته سالاریان‌زاده، موضوع حق حیات و سلامت شهروندان مربوط به حوزه عملیاتی وزارت بهداشت بوده که این مسئله حساسیت وزارتخانه را نسبت به حقوق شهروندی در بین سایر دستگاه های اجرایی دوچندان می کند.

وی از تدوین ۲۷۰ نکته راهنما به عنوان عبارت کلیدی در برنامه های وزارت بهداشت با موضوع حقوق شهروندی خبر داد و گفت: برنامه های وزارت بهداشت در سال ۹۷ برای حقوق شهروندی بر اساس همین ۲۷۰ نکته راهنما به تمامی واحدهای زیرمجموعه وزارتخانه اعلام شده و می بایست اقدامات عملیاتی بر همین اساس شروع شود.

سالاریان‌زاده از ارزیابی و رصد برنامه های حقوق شهروندی در حوزه سلامت در قالب فعالیت سامانه حقوق شهروندی در نظام سلامت خبر داد و گفت: بیش از ۶۳ دانشگاه و ۵ سازمان وابسته و همچنین ۶۰۰ بیمارستان و ۴۳۰ شبکه بهداشتی و درمانی در کشور ملزم به اجرای برنامه های حقوق شهروندی در نظام سلامت هستند.

وی با اشاره به راه اندازی این سامانه در آینده نزدیک افزود: امکان مراجعه شهروندان به این سامانه برای دسترسی به تمام اسناد و مدارک بارگذاری شده فراهم شده که در صورت نیاز قابل استفاده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha