رییس انجمن حمایت از بیماران كلیوی خواستار اعطای تسهیلاتی برای حمل و نقل بیماران كلیوی شد و گفت: بیماران در صورت فراهم نشدن این گونه امكانات در پرداخت هزینه‌های حمل و نقل به منظور استفاده از خدمات درمانی دچار مشكل می‌شوند.

سلامت نیوز :رییس انجمن حمایت از بیماران كلیوی خواستار اعطای تسهیلاتی برای حمل و نقل بیماران كلیوی شد و گفت: بیماران در صورت فراهم نشدن این گونه امكانات در پرداخت هزینه‌های حمل و نقل به منظور استفاده از خدمات درمانی دچار مشكل می‌شوند.

مصطفی قاسمی در گفت وگو با  ایسنا، افزود: بسیاری از بیماران كلیوی توانایی جسمانی لازم را برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی ندارند و به علت قوانین ترافیكی نمی‌توانند با خودروهای شخصی خود تردد كنند بنابراین باید از تاكسی سرویس برای رفت و آمد استفاده كنند این در حالی است كه كرایه این تاكسی‌ها تقریبا دو برابر شده است. در این شرایط برخی از بیماران دیالیز خود را سه بار در هفته به دوبار كاهش داده‌اند.

وی پیشنهاد داد: سازوكاری مشابه امكاناتی كه سازمان بهزیستی به منظور حمل و نقل معلولان فراهم كرده، برای بیماران كلیوی مهیا شود تا خللی در روند درمان این افراد به وجود نیاید البته از مسوولان بهزیستی درخواست ملاقات كرده‌ایم تا با آنان در زمینه استفاده از امكانات حمل و نقل این سازمان برای بیماران كلیوی گفت وگو كنیم اما مسوولان بهزیستی به ما وقت ملاقات نداده‌اند.

قاسمی با بیان اینكه از وزیر رفاه خواستار حل مشكل حمل و نقل بیماران كلیوی هستیم، گفت: اگر قصد داشته باشیم امكاناتی به گستردگی سازمان بهزیستی را به بیماران كلیوی اختصاص دهیم باید هزینه‌های زیادی را متحمل شویم. در این شرایط امیدواریم كه بتوانیم از امكانات سازمان بهزیستی برای حمل و نقل این بیماران بهره ببریم البته انجمن حمایت از بیماران كلیوی یا بیماران همانند معلولان، هزینه‌های استفاده از وسایل حمل و نقل بهزیستی را پرداخت می‌كند.

وی با بیان اینكه برخلاف اعلام مسوولان مبنی بر عدم افزایش قیمت داروها در سال جاری، قیمت داروهای بیماران كلیوی بیشتر شده است، اظهاركرد: سلفت، ساندیمون، راپاویون و پروگراف داروهایی هستند كه قیمت آن بالا رفته است البته افزایش قیمت این داروها در حد هزار تومان است ولی نگران هستیم كه مجددا قیمت آنها تا پایان سال جاری بیشتر شود.

رییس انجمن حمایت از بیماران كلیوی با اشاره به كمیاب شدن داروهای بیماران كلیوی در چند ماه گذشته، ابراز امیدواری كرد كه دولت نظارت دقیق‌تری بر تولید و توزیع داروها داشته باشد تا داروهای بیماران تا عید نوروز تامین شود.

وی ضمن تشكر از وزارت بهداشت نسبت به بستن قرارداد تولید و توزیع 5 میلیون قرص «سلفت» گفت: پیش از این 13 میلیون قرص سلفت تولید شده بود اما خط تولید آن بسته و ماده اولیه آن وارد نشده بود. اما وزارت بهداشت قرارداد 5 میلیون قرص سلفت را بسته است و امیدواریم امكان تولید 5 میلیون عدد قرص دیگر را فراهم كند تا نیاز بیماران به این دارو تا عید نوروز تامین شود چون سلفت، دارویی است كه تمام بیماران كلیوی آن را مصرف می‌كنند.

قاسمی در پایان به بیماران كلیوی توصیه كرد كه با توجه به شیوع ویروس آنفلوآنزا تا حد امكان از منزل خارج نشوند و از حضور در مكانهای شلوغ خودداری كنند چون این افراد به علت مصرف داروهای سركوب كننده سیستم ایمنی بدن، مستعد ابتلا به بیماری هستند. علاوه بر آن از ماسك در خارج از منزل استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha