كارشناسان بهداشتی سازمان غذا و داروی آمریكا در تلاش برای كاهش مقدار یك تركیب اصلی موجود در داروهای مسكنی مثل ویكودین، پركوسیت و سایر داروهایی هستند كه تنها با نسخه پزشك قابل تهیه بوده و در اصطلاح مسكن‌های تجویزی نامیده می‌شوند.

سلامت نیوز :كارشناسان بهداشتی سازمان غذا و داروی آمریكا در تلاش برای كاهش مقدار یك تركیب اصلی موجود در داروهای مسكنی مثل ویكودین، پركوسیت و سایر داروهایی هستند كه تنها با نسخه پزشك قابل تهیه بوده و در اصطلاح مسكن‌های تجویزی نامیده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، این كارشناسان هشدار دادند كه مصرف این داروهای مسكن تجویزی با هزاران مورد بروز آسیب‌های كبدی در سال مرتبط است.

این كارشناسان اعلام كردند كه مقدار استامینوفن موجود در این داروها در هر كپسول، 325 میلی گرم خواهد بود. این در حالی است كه در محصولات فعلی دوز استامینوفن 700 میلی گرم در هر كپسول است.

استامینوفن یك تركیب معمول تسكین دهنده درد است كه در انواع داروهای مسكن مثل تیلنول، نیكوئیل و هزاران داروی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد تا تب، سردردها و گلودردها را تسكین دهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات سازمان غذا و داروی آمریكا تاكید كردند كه این دارو در دوز پایین‌تر هم می‌تواند اثرات مفید خود را داشته باشد. بنابراین گزارش، مصرف زیاد استامینوفن یكی از عوامل اصلی بروز آسیب‌ها و نارسایی‌های كبدی در آمریكا است كه سالانه 56 هزار نفر را راهی اتاق اورژانس می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha