سلامت نیوز :مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی با اعلام اتمام مرحله چاپ و صدور دفترچه‌های یكسان سازی شده بیمه درمانی، اظهار كرد: با توزیع این دفترچه‌ها در سه استان پایلوت طرح «پزشك خانواده‌ شهری» دیگر مقوله درمان مستقیم و غیرمستقیم در تامین اجتماعی معنایی نخواهد داشت.

رحمت الله حافظی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان كرد: در طرح پزشك خانواده‌ شهری هر 10 هزار نفر در هر شهر تحت نظر یك تیم پزشكی متشكل از چهار پزشك عمومی و متخصص نظیر روانشناس و متخصص تغذیه قرار می‌گیرند.

به گفته وی با تغییر تركیب دفترچه‌های بیمه درمان در طرح پزشك خانواده‌ شهری و یكسان شدن فرمت دفترچه‌های كلیه صندوق‌های بیمه‌گر، دفترچه بیمه درمان هر فرد به نام پزشكی كه متولی ارائه خدمات به وی است، صادر می‌شود.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی ادامه داد: در این صورت هیچ پزشك دیگری حق تجویز دارو و درمان در دفترچه بیمار را ندارد.

وی خاطر نشان كرد: در صورتی كه بیمار نیازمند ارجاع به تیم‌های تخصصی در سطح بالاتری باشد، پزشك وی در قالب نظام ارجاع، موظف به این اقدام است.

به گفته حافظی، با اجرای طرح پزشك خانواده‌ شهری سیر درمانی هر فرد از ابتدا در پرونده‌ای ثبت و ضبط می‌شود.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی در خاتمه با تاكید بر این كه با انجام آخرین هماهنگی‌ها دفترچه‌های یكسان سازی شده بیمه درمان در سه استان پایلوت طرح پزشك خانواده‌ شهری در شرف توزیع است، تاكید كرد: دفترچه‌های قدیمی در سایر استان‌ها همچنان دارای اعتبار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha