پژوهشگران بریتانیایی می گویند که ممکن است تنها شیر دادن به نوزادان کافی نباشد. بر اساس تازه ترین تحقیقاتی که در نشریه پزشکی بریتانیا منتشر شده، بهتر است دادن غذای کمکی به شیرخواران از چهار یا پنج ماهگی شروع شود.

سلامت نیوز : پژوهشگران بریتانیایی می گویند که ممکن است تنها شیر دادن به نوزادان کافی نباشد. بر اساس تازه ترین تحقیقاتی که در نشریه پزشکی بریتانیا منتشر شده، بهتر است دادن غذای کمکی به شیرخواران از چهار یا پنج ماهگی شروع شود.
در حال حاضر توصیه سازمان بهداشت جهانی این است که غذا دادن به نوزاد شیرخوار باید از شش ماهگی شروع شود.

اما گروه پژوهشگران از دانشگاه یو سی ال (UCL) در لندن در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که بهتر است غذا دادن به نوزادان از چهار ماهگی شروع شود.

بر اساس تحقیقات آنها، دیر غذا دادن به کودکان ممکن است موجب افزایش احتمال ابتلا به آلرژی و کمبود آهن در بدن آنها شود.

تحقیقات تازه نشان داده است که شیر مادر حاوی مواد غذایی لازم برای تغذیه نوزدان نیست.

همینطور تحقیقاتی که در سال 2007 در آمریکا انجام شد نشان داد که خطر ابتلا به بیماری کم خونی در نوزادانی که تا شش ماهگی غذای کمکی نخورده اند، بیشتر است.

اما همه کارشناسان با نتیجه این تحقیقات موافق نیستند.

کارشناسان از کالج سلطنتی ماماها در بریتانیا تحقیقات تازه را " گامی به عقب" خوانده که به نفع صنعت تولید غذای کودکان تمام می شود.

گروه تحقیقاتی به رهبری دکتر مری فیوترل، متخصص اطفال در دانشگاه یو سی ال، گفته است که توصیه سازمان بهداشت جهانی ممکن است برای کشور های در حال توسعه که دسترسی به آب آشامیدنی و غذای سالم در آنها محدود است، مفید واقع شود.

اما به عقیده آنها مردم در بسیاری از کشورهای غربی، شامل 65 درصد از کشورهای اروپایی از توصیه سازمان بهداشت جهانی پیروی نمی کنند و غذا دادن به شیرخواران را زودتر شروع می کنند.

توصیه سازمان بهداشت جهانی متکی بر بررسی تحقیقات انجام شده بر روی شانزده مورد مختلف است که هفت مورد آن در کشورهای درحال توسعه انجام شده است.

آنها به این نتیجه رسیدند که تغذیه تنها از شیر مادر تا شش ماهگی، تا حد زیادی کودکان را در مقابل بیماری های عفونی و اختلالات رشدی مصون نگه می دارد.

اما بررسی های تازه که بر اساس تحقیقات روی 33 پرونده انجام شده، نشان داده است که شواهد کافی برای تایید نتایج سازمان بهداشت جهانی وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha