سلامت نیوز :معاون بودجه معاونت برنامه ریزی نظارت راهبردی ریاست جمهوری از پیش‌بینی اعتبارات مطلوب در حوزه سلامت خبرداد.
به گزارش وب‌دا، دكتر رحیم ممبینی در گردهمایی بزرگ دست‌اندركاران نظام سلامت در پانلی كه با موضوع چالش‌ها و راهكارهای اجرایی نقشه نظام سلامت و برنامه پنجم برگزار شد اظهار داشت: اجرای صحیح طرح تحول اقتصادی موانع و مشكلاتی كه در مسیر بودجه‌ای كشور وجود دارد را رفع خواهد كرد و آینده‌ای بسیار روشنی پیش رو خواهیم داشت.
وی با اشاره به این كه بودجه اعلام شده در سال آینده بودجه نهایی دانشگاه‌ها نیست، افزود: با توجه به نگرانی بعضی از دانشگا‌ه‌ها در بخش بهداشت و سلامت تمام موضوعات تصحیح شده و در فصل حقوق و مزایا رشد خوبی داشتیم.
دكتر ممبینی ادامه داد: در بخش عمرانی برای طرح‌های موجود برابر آمارها، 27 هزار و 800 تخت در حال ساخت داریم كه از این تعداد 4 هزار و 700 تخت در سال 89 بوده و پیش‌بینی می‌شود نزدیك به 1300 تا 1500 تخت دیگر در سال جاری به اتمام برسد.
به گفته وی پیش‌بینی می‌شود در یك زمانبندی 4 یا 5 ساله و براساس اعتبارات عمرانی بخش بهداشت و سلامت، ساخت بقیه تخت‌ها هم به اتمام برسد.
معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی نظارت راهبردی ریاست جمهوری تصریح كرد: در برنامه پنجم توسعه خالص اعتباری كه از طرح هدفمند شدن یارانه‌ها بدست می‌آید باید شفاف‌سازی شود و در سال‌های بعد توجه خاصی به بخش بهداشت و سلامت كشور شود.
وی درباره پروژه‌های عمرانی در بخش سلامت اظهار داشت: ابتدا باید پروژه‌های قدیمی را به اتمام برسانیم و بعد ساخت پروژه‌های دیگر را آغاز كنیم تا حالت تحمیلی پیدا نكند.
دكتر ممبینی خاطرنشان كرد: در بحث تولید دارو و تجهیزات با استفاده از فناوری‌های نانو فعالیت‌های بسیار خوبی صورت گرفته كه در این زمینه اعتبارات خوبی برای بانك خون و بند ناف پیش‌بینی شده است.
وی درباره تحقیقات و پژوهش در بخش سلامت كشور گفت: تحقیقات و پژوهش نمره قابل قبولی را در كشور دارد و همچنین در زمینه فناوری نانو تعاملات خوبی صورت گرفته كه باید تقویت شود و امكانات لازم در اختیار آنها قرار بگیرد.
دكتر ممبینی در پایان سخنان خود در پانلی كه با موضوع چالش‌ها و راهكارهای اجرایی نقشه سلامت برگزار شد درباره طرح‌های پزشك خانواده ابراز داشت: طرح‌های بسیار خوبی با زحمت و همتی كه در مجموعه بخش سلامت است اجرا شده و نمونه بارز آن طرح پزشك خانواده است كه اجرای این طرح یكی از اقدامات بسیار خوب بوده است ما در آینده از این طرح حمایت خواهیم كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha