چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 233809

به نظر می رسد برای کاهش وزن به مجموعه ای از اقدامات از جمله کاهش دریافت کالری، اتخاذ رژیم غذایی سالم، داشتن تحرک بدنی کافی ، افزایش سوخت وساز بدن و... نیاز است؛

پشت پرده کاهش وزن

سلامت نیوز:همیشه مهم ترین نکته ای که در کاهش وزن به آن توجه می شود، رسیدن به تناسب اندام و کاهش چربی های ذخیره شده در بدن به ویژه اطراف شکم است که درپیشگیری از بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، دیابت و سکته مغزی نقش موثری دارد. با کاهش وزن به معنای کاهش حجم بدن با از دست دادن ۵ تا ۱۰ درصد وزن، می ‌توانید سلامت کلی خود را افزایش دهید.

به گزارش سلامت نیوز، خراسان نوشت: به نظر می رسد برای کاهش وزن به مجموعه ای از اقدامات از جمله کاهش دریافت کالری، اتخاذ رژیم غذایی سالم، داشتن تحرک بدنی کافی ، افزایش سوخت وساز بدن و... نیاز است؛ مجموعه عواملی که سبک زندگی ما را تشکیل می دهد وبه حدی باید اصلاح شود که وزن متعادل را تضمین کند . به گفته کارشناسان کاهش وزن فواید بسیاری دارد که در ادامه  به بیان برخی از این موارد می پردازیم.


لذت بردن از تحرک جسمی
 وقتی به تدریج وزن کم می کنید و لاغر می شوید، انجام ورزش برایتان یک کار سخت و طاقت فرسا نخواهد بود.


افزایش میزان خواب
افرادی که حداقل ۵ درصد وزنشان را طی یک دوره شش ماهه کاهش می‌ دهند، به طور متوسط ۲۲ دقیقه بیشتر از قبل می ‌خوابند . محققان فنلاندی می گویند: کاهش متعادل وزن به میزان قابل توجهی باعث بهبود علایم قطع تنفس در حین خواب می شود.


افزایش فرزندآوری
چاقی در بروز ناباروری و سندروم تخمدان پلی‌ کیستیک نقش دارد و زمانی که یک زن جوان چاق می ‌شود، باردار شدن برای او مشکل‌تر خواهد شد. از طرفی وزن مادر طی بارداری و حتی قبل از آن بر سلامت فرزندش تاثیرگذار است.


افزایش سلامت چشم
 در بیشتر افراد کاهش وزن باعث محافظت از بینایی آن ها در برابر عوارض مربوط به چاقی مانند دیابت نوع ۲ می‌ شود.


تقویت حافظه
مطالعات محققان سوئدی در سال ۲۰۱۳ نشان داد که زنان سالمند بعد از ۶ ماه دنبال کردن برنامه کاهش وزن، نمره های بهتری در آزمون‌ های حافظه کسب کردند.
به گزارش هلث نیوز بیشترین موادی که ترشح انسولین را تحریک می کند، مصرف قندها وهیدروکربن هاست. هنگامی که مصرف این مواد کاهش یابد، ترشح انسولین کم وبه تبع آن چربی سوزی بدن بیشتر می شود . به گفته کارشناسان انسولین پایین باعث می شود سدیم وآب از کلیه دفع شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha