متخصص داروسازی سنتی و گیاهان دارویی گفت: بیماران سرطانی به ویژه بیمارانی كه تحت شیمی درمانی قرار گرفته اند از مصرف سرخود گیاهان دارویی و یا پیروی بی رویه از یك رژیم غذایی خاص، پرهیز كنند.

سلامت نیوز : متخصص داروسازی سنتی و گیاهان دارویی گفت: بیماران سرطانی به ویژه بیمارانی كه تحت شیمی درمانی قرار گرفته اند از مصرف سرخود گیاهان دارویی و یا پیروی بی رویه از یك رژیم غذایی خاص، پرهیز كنند.
 
امید صادق پور ه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بیماران سرطانی، نسبت به دارو حساس هستند، هرگونه مصرف خودسرانه دارو یا گرفتن رژیم غذایی می تواند ، صدمات جبران ناپذیری به سلامت آنان وارد كند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران ادامه داد: بیماران سرطانی به دلیل نوع بیماری شان ، مقدار زیادی دارو به مدت طولانی مدت مصرف می كنند. بنابراین باید مراقب تداخل دارویی و عوارض آن باشند.

متخصص داروسازی سنتی و گیاهان دارویی ادامه داد: شیمی درمانی عوارض گوناگونی برای بیماران سرطانی ایجاد می كند، این بیماران به استفاده از داروهای گیاهی و مكمل یا گرفتن رژیم غذایی غنی ، رغبت زیادی دارند تا عوارض بیماری خود را كاهش دهند.

صادق پور با یادآوری اینكه استفاده از خوراكی های مناسب مانند بادام و مغز آجیل و گوشت گوسفند برای بیماران سرطانی مناسب است در عین حال گفت: استفاده زیاد حد از برخی مواد مغذی مانند عسل هم می تواند برای بیماران سرطانی، عوارضی ایجاد كند.

وی یادآورشد: بیماران سرطانی باید در حداعتدال مصرف موادغذایی را رعایت كنند و هرگونه رژیم غذایی یا استفاده از داروهای مكمل و گیاهی را با تجویز پزشك متخصص، انجام دهند.

متخصص داروسازی سنتی و گیاهان دارویی به بیماران سرطانی توصیه كرد: كمتر از غذاهایی مانند سوسیس و كالباس، استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha