مدیر گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز مصرف بی‌رویه داروهای نیروزا را از عوامل كاهش باروری در مردان دانست.

سلامت نیوز :مدیر گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز مصرف بی‌رویه داروهای نیروزا را از عوامل كاهش باروری در مردان دانست.

محمدعلی حسینی امروز در گفت‌و گو با  فارس اظهار داشت: استفاده از داروهای نیروزادر باروری مردان تاثیر منفی دارد و مصرف این داروها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
وی بیان داشت: بسیاری از افراد در باشگاه‌های ورزشی به صورت خودسر از داروهای نیروزا استفاده می‌كنند و هیچ اطلاعی از عوارض مصرف این داروها ندارند.
این مقام مسئول هشدار داد: بسیاری از داروهای نیروزا كه در باشگاه‌های ورزشی و توسط افراد غیر تخصصی تجویز می‌شوند بر باروری مردان تاثیر منفی دارد و موجب ناباروری می‌شوند.
حسینی تصریح كرد: مصرف بی‌رویه داروهای نیروزا موجب كاهش تولید هورمون تستروژن در بدن فرد مصرف‌كننده می‌شود و به این ترتیب با افزایش غلظت این هورمون به تدریج قطع تولید آن باروری فرد كاهش می‌یابد.
متخصص اورولوژی بیمارستان گلستان اهواز افزود: معمولا سه ماه پس از گذشت اولین مصرف داروهای نیروزا آثار منفی این داروها نمایان می‌شود.
مدیر گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز افزود: به جای مصرف داروهای نیروزا به ورزشكاران توصیه می‌شود با مراجعه به متخصص تغذیه و اصلاح رژیم غذایی نیروی بدنی خود را افزایش دهند.
وی افزود: هر چند كه در این زمینه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی اهواز كارهای آموزشی زیادی را در این زمینه انجام داده است تا ورزشكاران را از عواقب خطرناك این داروها مطلع سازد.
این مقام مسئول بیان داشت: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی اهواز با برگزاری كلاس‌های آموزشی برای مربیان باشگاه‌های اهواز سعی داشته است تا آموزش‌هایی را به منظور بالا بردن آگاهی در زمینه مصرف داروهای نیروزا به آن‌ها منتقل كنند تا ورزشكاران از این داروها كمتر استقبال كنند.
حسینی گفت: بهترین راه برای جلوگیری از مصرف این داروها فرهنگ‌سازی و استفاده از رژیم غذایی مناسب است تا در آینده عوارض منفی این داروها مشكلاتی را برای سلامتی افراد به وجود نیاورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha