معاون غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: تاكنون كنترل مواد غذایی فقط در گلوگاههای واردات و مراكز تولید مواد غذایی انجام می‌شد اما امسال كنترل در سطح عرضه و بازار هم انجام می شود

كنترل مواد غذایی از امسال در بازار هم انجام می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، رسول دیناروند امروز در مراسم روز سلامت و ایمنی غذا، در هتل المپیك تهران افزود: با راه‌اندازی سیستم PMS از امسال كنترل فرآورده‌های غذایی در بازار مصرف هم انجام می‌شود. و این برنامه علاوه بر كنترل كیفیت مواد دارای مجوز از توزیع مواد غذایی بدون مجوز وزارت بهداشت كه در بعضی گروههای غذایی تا 50 درصد اقلام موجود در بازار را شامل می‌شود، جلوگیری می‌كند.
وی ادامه داد: بسیاری از مواد غذایی موجود در بازار دارای مواد مضرر بالاتر از حد مجاز هستند به عنوان مثال 45 درصد نمونه‌های شیر بررسی شده در بازار حاوی روغن دارای پروكسید بالاتر از حد مجاز هستند.
وی اضافه كرد: 40 درصد نمونه چای موجود در بازار نیز حاوی فلزات سنگین بیش از حد مجاز هستند و 70 درصد تنقلات بازار نیز نمك بیش از حد مجاز دارند.
دیناروند گفت: از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت برای ارتقای سطح سلامت مردم كاهش اسید چرب و ترانس روغنهای خوراكی است كه استاندارد این روغنها از 20 درصد فعلی به كمتر از 10 درصد كاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha