مسئول واحد محیط زیست پژوهشکده قلب و عروق اصفهان گفت: بدترین نوع آلودگی هوا، افزایش آلودگی هوا با ذرات کمتر از 2.5 میکرون است که نشان می‌دهد وضعیت سوخت در کشور مناسب نیست.

اصفهان درگیر بدترین نوع آلودگی/ مردم در معرض خطر هستند

سلامت نیوز:مسئول واحد محیط زیست پژوهشکده قلب و عروق اصفهان گفت: بدترین نوع آلودگی هوا، افزایش آلودگی هوا با ذرات کمتر از 2.5 میکرون است که نشان می‌دهد وضعیت سوخت در کشور مناسب نیست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،کتایون ربیعی  اظهار کرد: بدترین نوع آلودگی هوا، افزایش آلودگی هوا با ذرات کمتر از 2.5 میکرون است، که حتی از کیسه‌های هوایی عبور در همه جای بدن پراکنده می‌شوند.

وی افزود: این وضعیت آلودگی هوا موجب افزایش سکته‌های قلبی، سکته‌های مغزی و فشار خون می‌شود و همچنین انواع سرطان‌ها را تشدید و انواع علل مرگ و میر را افزایش می‌دهد.

مسئول واحد محیط زیست پژوهشکده قلب و عروق اصفهان ادامه داد: البته موضوع آلایندگی با ذرات کمتر از 2.5 میکرون در ایران طبیعی است چراکه بیشترین میزان آلایندگی از مصرف سوخت‌های فسیلی و گرد و غبار ایجاد می‌شود.

ربیعی تصریح کرد: افزایش ذرات 2.5 میکرون نشان می‌دهد وضعیت سوخت در کشور مناسب نیست. بر اساس پرتال اداره کل هواشناسی اگر شاخص ذرات کمتر از 2.5 میکرون، 197 باشد، طبق دستور سازمان جهانی بهداشت همه افراد در معرض خطر هستند. در این زمینه هیچ آموزشی داده نشده است و نهایت کاری که در این زمان‌ها صورت می‌گیرد تعطیلی مدارس است که امروز همان هم در اصفهان روی نداده است.

وی تاکید کرد: بر اساس دستور سازمان جهانی بهداشت امروز در این شرایط کیفی هوا همه مردم در معرض خطر قرار دارند و اکیدا توصیه می‌شود که افراد از خانه خارج نشوند چراکه با وجود میزان

 به گزارش خبرنگار ایسن، این نخستین روز از دی ماه است که میفیت هوای اصفهان برای تمام گروه‌ها ناسالم است. از ابتدای دی ماه کیفیت هوای اصفهان تنها در دو روز سالم بوده است. وضعیت کیفی هوای شهر اصفهان در ایستگاه‌های مراقبت دائم برحسب شاخص کیفی هوا (AQI) بر اساس آمار پرتال اداره کل محیط زیست اصفهان، در میدان احمدآباد 165، بلوار دانشگاه 163، خیابان پروین 151، خیابان رودکی 154، میدان امام حسین 173، چهارباغ خواجو 165 و بزرگراه خرازی 156 ثبت شده است.

حجت الله علی عسگریان، کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی وضعیت سکون هوا فردا و پس فردا شاهد انباشت آلاینده ها خواهیم بود.

وی افزود: فردا قطعا بر میزان آلاینده ها افزوده خواهد شد و از اواخر روز دوشنبه با ورود موج ضعیف و ناپایداری به استان که ابرناکی و وزش باد نسبتا کمی را به همراه دارد موجب کاهش آلایندگی ها می شود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: بر اساس همین موج ناپایدار سه شنبه و چهارشنبه در مناطق غربی استان اصفهان بارندگی هایی خواهیم داشت.

روز گذشته نیز کیفیت هوای نصف جهان با میانگین 152 در برای گروه های حساس در وضعیت ناسالم قرار اشته است، اگرچه شاخص کیفی هوا در پنج ایستگاه مراقبت دائم در وضعیت قرمز قرار داشته است. دمای هوای اصفهان امروز در پنج درجه سانتی‌گراد و غبارآلود است و رطوبت این شهر 52 درصد است. کیفیت هوای این شهر از لحاظ میزان منوکسیدکربن، دی‌اکسید گوگرد و ازن، موجود در هوا پاک، دی‌اکسید نیتروژن در وضعیت سالم و از نظر وجود ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha