شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۷
کد خبر: 23400
سلامت نیوز :دكتر شهلا انشائیه، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با  ایسنا ، اظهار كرد: جوانان برای اینکه پوست زیبایی داشته باشند به جای مصرف محصولات آرایشی با استفاده از مواد شوینده، چربی اضافه پوست خود را از بین ببرند و همواره آن را تمیز نگه دارند.
وی به رنگدانه‌های موجود در محصولات آرایشی اشاره کرد و افزود: این رنگدانه‌ها که اغلب آنها دارای ترکیبات شیمیایی است به مرور زمان، جذب پوست شده و پس از نفوذ در لایه‌های عمقی پوست، رنگی غیرطبیعی ایجاد خواهد کرد.
وی با توصیه به زنان برای مصرف معقول، منطقی و کوتاه مدت از لوازم آرایشی، اظهار كرد: استفاده مداوم از محصولات آرایشی در درازمدت به پوست آسیب می‌رساند.

وی به رنگ موهای موجود در بازار اشاره کرد و گفت: تمامی رنگ موهای موجود در بازار که به وفور نیز یافت می‌شود دارای ترکیبات شیمیایی است.

انشائیه تصریح کرد: اکسیدان در فرآیند رنگ کردن مو، تمامی رنگدانه‌های مو طبیعی را نابود می‌کند تا رنگ جدید بتواند جایگزین شود. این ماده شیمیایی علاوه بر ساقه و پیاز مو به پوست سر نیز آسیب می‌رساند.

به گفته وی، رنگ‌های شیمیایی در مصرف کننده حساسیت و اگزما ایجاد می‌کند و حتی این رنگ‌ها می‌تواند بر اعضای داخلی بدن نفوذ کند.

این متخصص پوست خاطرنشان کرد: چون این رنگ‌ها می‌تواند باعث سقط جنین شود، استفاده از آن در دوران بارداری به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha