شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۴
کد خبر: 23403

بهترین روش در درمان هموروئید استفاده از لیزر است که ان هم شرایطی دارد.

به گزارش سلامت نیوز دکتر مهرداد رضایی متخصص جراحی عمومی در باره بهترین راه درمان این بیماری گفت :  بلاشک بهترین روش در درمان هموروئید است ولی این روش درمانی هم شرایط خاص خود را دارد که باید رعایت شود.
شرط اصلی آن اینست که دستگاه لیزر مخصوص درمان هموروئید باشد و در درمان فقط از این نوع دستگاها استفاده شود (در دستگاهای لیزر معمولی اشعه به یک نقطه روبروی خود می تابد نه جای دیگر و این خاصیت ذاتی لیزر است و برای از بین بردن هموروئید با دستگاه های معمولی لازم است توده هموروئیدی یا سوزانده شود و یا به تمام نقاط آن بارها و بارها لیزر تابانده شود که سوزاندن هموروئید خود عوارضی دارد.)

برخی دستگاهها دارای یک تکنولوژی جدید ی از لیزر است و به آن لیزر رادیال با لیزر Shirinkage که اشعه با زاویه ای 150درجه روبروی خود را از بین میبرد و با یک بار تاباندن به یک توده آن توده از بین می رود ولی خود لیزر نیز عوارضی دارد و آن عارضه Termal damage است که اگر از یخ  و یا وسیله ای سرد کننده استفاده شود دیگر آن عارضه ترمال دمیج را هم نخواهیم داشت.
لازم به ذکر است که بواسیر عبارت‌ است‌ از سیاهرگ‌های‌ گشادشده‌ ( واریسی‌) در راست‌ روده‌ یا مقعد. بواسیر ممکن‌ در مجرای‌ مقعدی‌ (بواسیر داخلی‌) یا در مدخل‌ مقعد (بواسیر خارجی‌) واقع‌ شده‌ باشد. بواسیر ممکن‌ است‌ سال‌ها وجود داشته‌ باشد اما تنها با وقوع‌ خونریزی‌ بدان‌ پی‌برده‌ شود. از علل اصلی ابتلا به این بیماری میتوان به چاقی , ایستادن بیش از حد سرپا و یبوست اشاره کرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha