ورزش بخش حیاتی زندگی روزمره تمامی افرادی است که دوست دارند سلامت خود را حفظ کنند، اما فعالیت بدنی برای مبتلایان به بیماری پارکینسون بیشتر حائز اهمیت‌ است.

چه ورزش‌هایی برای مبتلایان به پارکینسون مفید است؟

سلامت نیوز:ورزش بخش حیاتی زندگی روزمره تمامی افرادی است که دوست دارند سلامت خود را حفظ کنند، اما فعالیت بدنی برای مبتلایان به بیماری پارکینسون بیشتر حائز اهمیت‌ است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در بیماران مبتلا به پارکینسون، ورزش تنها برای حفظ سلامتی آنان اهمیت ندارد؛ بلکه انجام حرکات ورزشی صحیح می‌تواند جنبه‌های حیاتی زندگی روزانه این بیماران را همچون حفظ تعادل و حرکت کردن را بهبود بخشد.

کارشناسان انجمن ملی پارکینسون در آمریکا اظهار داشتند: شواهد فزاینده‌ای حاکی از فوائد طولانی مدت و بلند مدت ورزش کردن برای بیماران مبتلا به پارکینسون است. در یک بررسی آمده‌ است بیمارانی که حداقل 2.5 ساعت در هفته ورزش می‌کنند، روند کاهشی قدرت حرکت و کیفیت زندگی‌شان نسبت به دیگر بیماران کندتر انجام می‌شود.

به گفته کارشناسان، ورزش کردن به بیماران مبتلا به پارکینسون کمک می‌کند تا در راه رفتن، حفظ تعادل، کنترل لرزش‌ اندام‌ها و داشتن انعطاف دچار مشکلات کمتری شوند. همچنین ورزش کردن علاوه بر فوائد جسمی بر سلامت ذهنی آنان هم تاثیر مثبت دارد و می‌تواند احساس خستگی را از آنان دور کرده و به رفع مشکلات خواب کمک کند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، کارشناسان معتقدند: انجام شکل‌های مختلف حرکات ورزشی مهم است زیرا کمک می‌کند بیمار بهتر با علائم مرتبط با پارکینسون مقابله کند. همچنین حرکات ورزشی باید روی حرکات کششی و تمرین‌هایی که انعطاف بدن را تقویت می‌کند، ایروبیک و تمرین‌های مقاومتی متمرکز باشد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha