محققان متوجه شدند همان ژن‌هایی که باعث می‌شود یک فرد دارای گروه خونی O شود از او در برابر حمله قلبی محافظت می‌کنند.

سلامت نیوز :  محققان متوجه شدند همان ژن‌هایی که باعث می‌شود یک فرد دارای گروه خونی O شود از او در برابر حمله قلبی محافظت می‌کنند.
گروه خونی O بسیار معمول است و تقریبا نیمی از مردم انگلستان دارای این گروه خونی هستند.
نقش یک سری از ژن‌ها باعث تعیین گروه خونی هر فرد می‌شود، اما دانشمندان آمریکایی متوجه شدند همین ژن‌ها باعث تولید آنزیم‌هایی می‌شود که از مردم دارای این گروه خونی در برابر حملات قلبی محافظت می‌کند.
به گزارش خبرآنلاین تحقیقات انجام شده در موسسه قلبی و عروقی دانشگاه پنسیلوانیا تحقیقاتی را در این مورد انجام دادند. آن‌ها مقایسه‌ای بین 6 هزار فرد که دچار حمله قلبی شده و 7 هزار و 400 نفر را که به نوعی از بیماری‌های قلبی و عروقی دچار شده اما هنوز تجربه حمله قلبی نداشتند انجام داند. نتیجه ده‌ها سال تحقیقات در این زمینه نشان می‌دهد که بین گروه‌های خونی ABO و بیماری‌های قلبی وجود دارد.
این تحقیقات هم‌چنین می‌تواند باعث پیشرفت‌های بیش‌تر در طب شخصی و درمان‌های مرتبط با بیماری‌های قلبی شود. علاوه بر آن با توجه به گروه خونی هر فرد، می‌توان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در او را پیش‌بینی کرده و از قبل اقدامات لازم برای جلوگیری از خطرات احتمالی را انجام داد.
البته دکتر گرگ فنارو استاد قلب و عروق دانشگاه کالیفرنیا در این باره هشدار داد: داشتن گروه خونی O به این معنا نیست که حتما شما از این بیماری‌ها مصون هستید، بلکه این افراد هم باید به اندازه افراد دیگر برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی هوشیار باشند.
نظام گروه‌بندی ABO خون بر مبنای تفاوت‌های فردی در وجود دو آنتی‌ژن A و B است که تولید دو آنتی‌بادی مختلف را تحریک می‌کنند.
افراد دارای گروه خونی O هیچکدام از آنتی‌ژن‌های A و B را ندارند و آنتی‌بادی تولیدشده بر ضد هر دو آنتی‌ژن را دارا هستند، در حالیکه افراد دارای گروه خونی AB هر دو آنتی‌ژن را دارند و هیچکدام از آنتی‌بادی‌ها را ندارند. افراد دارای گروه‌های خونی A و B هم وضعیت بینابینی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha