نوجوانان و جوانان چاق بیش‌تر تمایل دارند با افراد دچار اضافه وزن ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها دوست شوند.

سلامت نیوز :نوجوانان و جوانان چاق بیش‌تر تمایل دارند با افراد دچار اضافه وزن ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها دوست شوند.
دکتر تریسیا لیهی استادیار روانشناسی و رفتارشناسی مدرسه پزشکی براون در این باره گفت: ما متوجه شدیم افراد دچار اضافه وزن بیش‌تر با چاق‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و حتی با احتمال بیش‌تری صاحب همسر دارای اضافه وزن می‌شوند.
مطالعات قبلی که توسط مدرسه پزشکی هاروارد انجام شده بود نیز نشان داد اگر یک نفر صاحب دوست دچار اضافه وزن مفرط شود خطر ابتلا به چاقی شدید در او تا 57 درصد افزایش پیدا می‌کند. هم‌چنین داشتن خواهر یا برادر دارای اضافه وزن تا 40 درصد و داشتن والدین یا همسر چاق تا 37 درصد می‌تواند خطر چاقی را افزایش دهد.
ویلی در ادامه گفت: ما متوجه شدیم افراد جوان دارای اضافه وزن بیش‌تر تمایل دارند با افرادی مشابه با خود ارتباط برقرار کنند. اما این موضوع می‌تواند فوایدی هم به همراه داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد اگر اعضای یک گروه دوستانه تلاش کنند با همکاری یکدیگر وزن خود را کاهش دهند، موفقیت و انگیزه بیش‌تری برای این کار خواهند داشت.
البته هنوز دانشمندان به دلیل اصلی ارتباط افراد چاق با یکدیگر ارتباط پی نبرده‌اند، اما آن‌ها معتقدند افراد چاق به طور ناخودآگاه به دنبال افراد مشابه با خود می‌گردند و با آن‌ها راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کند. از سوی دیگر این احتمال مطرح است که چاقی می‌تواند مانند یک بیماری ویروسی به دیگران انتقال پیدا کند و به همین دلیل دوستان یک فرد چاق ممکن است بعد از مدتی خودشان هم دچار اضافه وزن شوند.
به هر حال افزایش وزن بعد از ازدواج با یک فرد چاق یا دوست شدن با او موضوع انکارناپذیری است.
مایکل ون دلن استاد روانشناسی دانشگاه جرجیا بعد از دیدن نتایج این تحقیقات در این باره گفت: بدون شک انسان‌ها روی هم تاثیرگذار هستند. ما متوجه شدیم حتی چگونگی غذا خوردن یک فرد می‌تواند روی دیگران تاثیرگذار باشد و الگوی تغذیه آن‌ها را نیز تغییر دهد.
منبع:خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha