جانشین رئیس‌جمهور در شورای عالی امور ایرانیان گفت: با توجه به ظرفیت‌های داخل كشور یك مجموعه بزرگ بیمارستانی كه بزرگ‌ترین مجموعه پزشكی دنیاست به نام "ایرانیان " در كیش تاسیس و راه‌اندازی می‌شود.

سلامت نیوز :  جانشین رئیس‌جمهور در شورای عالی امور ایرانیان گفت: با توجه به ظرفیت‌های داخل كشور یك مجموعه بزرگ بیمارستانی كه بزرگ‌ترین مجموعه پزشكی دنیاست به نام "ایرانیان " در كیش تاسیس و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش  فارس، اسفندیار رحیم مشایی در حاشیه نشست تخصصی "نقش رسانه‌ها در تعامل با ایرانیان خارج از كشور " در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی دانشگاه مجازی در تهران گفت: این دانشگاه به روش الكترونیك و اینترنت در دنیا فعالیت خواهد كرد و از تمام ظرفیت‌های ایرانیان در دنیا استفاده می‌شود؛ دانشمندان ایرانی فراوانی در دنیا داریم كه رشته‌های قدیم و جدید را پوشش می‌دهند و به تدریس در دانشگاه‌ها می‌پردازند.

وی افزود: ‌همچنین متخصصان درجه یكی را در دنیا داریم كه در بالاترین سطوح علمی و آموزشی با دانشگاه‌های دنیا در حال همكاری هستند و این افراد می‌توانند در این دانشگاه به فعالیت پرداخته و به ایرانیان خارج از كشور، داخل و تمام افرادی كه خواهان عضویت در این دانشگاه هستند‌ آموزش دهند.

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از كشور ادامه داد: ‌این دانشگاه با دانشگاه‌های مهم داخل و هم‌چنین دانشگاه‌های برجسته دنیا نیز ارتباط برقرار كرده و با آن‌ها همكاری می‌كند كه در این زمینه گفت‌وگوهای مناسبی با چندین دانشگاه معتبر دنیا آغاز شده است؛ با هماهنگی‌های انجام شده قرار است مدرك‌های قابل قبولی با همكاری این دانشگاه‌ها صادر شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به مسئله توانمندی ایران در حوزه پزشكی و دانش پزشكی افزود: ایران در حوزه پزشكی پیشرفت خوبی داشته و دانشمندان ایرانی در حوزه پزشكی در سطوح بالایی كار می‌كنند.

مشایی افزود: پزشكان ایران در منطقه حرف اول را می‌زنند و امیدواریم كه در آینده در سطح بالاتر نیز خود را نشان دهند.

وی تصریح كرد: با توجه به ظرفیت‌های داخل كشور یك مجموعه بزرگ بیمارستانی كه بزرگ‌ترین مجموعه پزشكی دنیاست به نام ایرانیان در كیش تاسیس و راه‌اندازی می‌شود.

جانشین رئیس‌جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از كشور تصریح كرد: همه ایرانیان می‌توانند سهام این بیمارستان را خریداری كنند؛ امیدواریم به كمك ایرانیان خارج از كشور بتوانیم امكان خوبی برای درمان و تحقیقات پزشكی در این بیمارستان ایجاد كنیم.

وی با اشاره به صندوق ارزی ایرانیان خارج از كشور گفت: این صندوق با این هدف تشكیل شده تا ایرانیان خارج از كشور با خرید سهام از طریق این صندوق در پروژه‌های كشور عضو شوند.

مشایی گفت: ‌دولت از این صندوق حمایت می‌كند تا در پروژه‌های زیربنایی كشور، ایرانیان خارج كشور نیز شركت كنند.

وی افزود: ‌این اقدام گام بسیار مناسبی برای جلب اعتماد ایرانیان خارج از كشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha