دانشیار دانشگاه علوم‌پزشكی شهید بهشتی گفت: چاقی و كاهش قدرت تمركز و یادگیری از عوارض اختلال خواب در كودكان است.

سلامت نیوز : دانشیار دانشگاه علوم‌پزشكی شهید بهشتی گفت: چاقی و كاهش قدرت تمركز و یادگیری از عوارض اختلال خواب در كودكان است.

ناصر كلانتر در گفت‌وگو با فارس  درباره اختلال خواب در كودكان اظهار داشت: «زمانی كه خواب رفتن كودك به طول بینجامد»، «بیدار شدن در طول شب» و « كمتر بودن كل زمان خواب نسبت به سن كودك» از جمله اختلالات خواب شایع در كودكان است.

وی با بیان اینكه اختلال خواب در همه سنین به خصوص در كودكان وجود دارد، گفت: این عارضه بیشتر در كودكان پیش از دبستان دیده می‌شود البته در كودكان زیر دو سال بیدار شدن در طول شب امری طبیعی است چرا كه كودك نیاز به خوردن شیر مادر پیدا می‌كند.

دانشیار دانشگاه علوم‌پزشكی شهید بهشتی افزود: بیشترین شیوع اختلال خواب در كودكان بین 3 تا 6 سال است. یك كودك در این سنین باید 10 ساعت در شبانه روز بخوابد، اگر میزان خواب این دسته از كودكان زیر 9 ساعت باشد به عنوان اختلال و كمبود خواب در كودك تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: خواب‌آلودگی، چرت‌زدن، كاهش تمركز و قدرت یادگیری از عوارض اختلال خواب در كودكان است. در حال حاضر در مجامع علمی این موضوع مورد بحث است كه ارتباط تنگاتنگی بین اختلال خواب و وزن ‌گیری كودكان وجود دارد و بر همین اساس میزان چاقی در كودكان كم‌خواب یا دارای اختلال خواب بیش از دیگر كودكان است.

این متخصص اطفال تصرح كرد: كودكان دارای اختلال خواب بیشتر مستعد چاقی هستند، این كودكان به نوعی در طول ساعات بیداری، پرخوری می‌كنند و همین امر موجب افزایش وزن آنها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha