دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 234122

دستیار تخصصی طب ایرانی گفت: بابونه یکى از بهترین داروهای گیاهی است که معده را تقویت و غذاها را به‌سرعت و سهولت هضم می‌کند چرا که بابونه شیره غذاها را کاملاً جذب می‌کند و در تقویت عمومی بدن بسیار مؤثر است.

دم‌نوش "بابونه" تقویت‌کننده عمومی بدن

سلامت نیوز: دستیار تخصصی طب ایرانی گفت: بابونه یکى از بهترین داروهای گیاهی است که معده را تقویت و غذاها را به‌سرعت و سهولت هضم می‌کند چرا که بابونه شیره غذاها را کاملاً جذب می‌کند و در تقویت عمومی بدن بسیار مؤثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازتسنیم، محمد‌علی زارعیان درباره خواص بابونه اظهار کرد: هر دارویى که مقوى معده بوده و در هضم غذا تأثیر داشته باشد، مقوى عمومى بدن هم هست زیرا یکى از علل ضعف بدن، ضعف معده است.

وی افزود: در افراد مبتلا به سوء هاضمه و ضعف معده، بهتر است که دارویى مصرف کنند که اولاً، معده آن‌ها را تقویت کند و در نتیجه غذاها به‌سرعت و سهولت هضم شوند؛ ثانیاً، داروى مزبور اثرات مضر بعدى را نداشته باشد.

این دستیار تخصصی طب ایرانی تصریح کرد: "بابونه" یکى از بهترین داروهای گیاهی است که معده را تقویت کرده و غذاها را به‌سرعت و سهولت هضم می‌کند چرا که بابونه، شیره غذاها را کاملاً جذب می‌کند و در تقویت عمومی بدن بسیار مؤثر است.

زارعیان عنوان کرد: در مطالعات علمی آمده است, مصرف دمنوش بابونه بعد از وعده‌های غذایی به بیماران دیابتی کمک می‌کند تا قند و چربی خونشان بهتر کنترل شود, چکاندن روغن بابونه داخل حفرات بینی، باعث بهبود کیفیت و کمیت خواب سالمندان است.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات نشان داده، دهان‌شویه بابونه می‌تواند در بهبود التهاب, عفونت لثه‌ها و کاهش خونریزی آنها نقش مؤثری ایفا کند همچنین مصرف چای بابونه در روزهای پس از زایمان هم کیفیت خواب مادر را افزایش داده، هم احتمال بروز افسردگی پس از زایمان را کاهش می‌دهد.

این دستیار تخصصی طب ایرانی یادآور شد: مصرف دمنوش بابونه در بیمارانی که از تهوع صبحگاهی ناشی از ضعف هضم رنج می‌برند، باعث کاهش علائم آزاردهنده و بهبود وضعیت هضم می‌شود.

زارعیان یادآور شد: مصرف دمنوش بابونه در بیماری‌های التهابی مثل انواع بیماری‌های روماتیسمی، می‌تواند به کاهش علائم آزاردهنده و عوارض بیماری کمک کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha