سلامت نیوز : متخصصان علوم پزشكی فنلاند تاكید كردند كه اختلال خواب در دوران بارداری خطر بروز افسردگی پس از زایمان را در مادران تشدید می‌كند.

به گزارش  ایسنا، این متخصصان هم چنین هشدار دادند اختلال خواب مادر در دوران بارداری به رشد طبیعی و سالم ریتم خواب و بیداری در نوزاد نیز لطمه می‌زند.

بر اساس بررسی‌های جدید كارشناسان انستیتو ملی سلامت و رفاه در فنلاند، اختلالات خواب در نوزادان و مادران آنها همیشه در تعامل به یكدیگر هستند. بیدار شدن نوزاد در نیمه شب همواره منجر به افزایش علائم افسردگی در مادر می‌شود و در عین حال مادری كه خسته و خواب آلوده باشد اغلب نمی‌تواند به شكل گیری ریتم منظم خواب و بیداری در فرزند خود كمك كند و این مشكل بین مادر و فرزند ادامه پیدا می‌كند.

 این كارشناسان تاكید كردند كه مادران از همان ابتدای بارداری باید خواب كافی و مناسب داشته باشند و پس از زایمان هم این نكته باید به دقت رعایت شود. بنابراین در این زمینه پدرها می‌توانند با همكاری مناسب به همسر و فرزند خود كمك كنند تا در نتیجه بهداشت روانی خانواده بهتر حفظ شود.
آمارها نشان می‌دهد كه بی‌خوابی مزمن در بین بزرگسالان فنلاندی بسیار شایع است. كمبود خواب در افراد بالغ سبب افسردگی، اضطراب و تحریك پذیری بیشتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha