چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 234221

مدیر کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: آتش سوزی در نیزارهای تالاب بین المللی گندمان پس از 12 ساعت ، صبح چهارشنبه مهار شد

آتش سوزی تالاب گندمان مهار شد

سلامت نیوز: مدیر کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: آتش سوزی در نیزارهای تالاب بین المللی گندمان پس از 12 ساعت ، صبح چهارشنبه مهار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،شهرام احمدی اظهار کرد: نیزارهای تالاب بین المللی گندمان که شامگاه سه شنبه به دلایل نامعلوم دچار آتش سوزی شده بود با تلاش ماموران محیط زیست ،آتش نشانی و نیروهای مردمی مهار شد.


وی علت کندی مهار آتش سوزی را موقعیت تالاب در تردد خودروهای آتش نشانی برای نزدیک شدن به محیط آتش در مرکز تالاب ذکر کرد و تصریح کرد: با مهار به موقع از گسترش آتش به مناطق حساس تالاب جلوگیری شد.
مدیرکل محیط زیست چهارمحال وبختیاری تاکید کرد : در یک دهه اخیر به دلیل بروز خشکسالی ها و کاهش بارش در چهارمحال و بختیاری، برخی از تالاب ها یا دشت های استان هر از گاهی دچار حریق شده است.


وی افزود:علت و وسعت آتش سوزی از سوی کارشناسان در دست بررسی است.
 تالاب بین المللی گندمان با 980 هکتار وسعت و 2 هزار و 219 متر ارتفاع از سطح دریا، جزو 10 تالاب برتر پرنده نگری ایران و مهمترین زیستگاه‌ جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم گذاری پرندگان مهاجراست که در70 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.


به دلیل خشکسالی های اخیر پیش از این نیز دشت تالابی خانمیرزا در لردگان دچار خودسوزی شد که با انجام کارهای تخصصی در حوزه حریق تالابی ، این خودسوزی تالابی کنترل شد.
تالاب بین المللی گندمان در شهرستان بروجن در 70کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha