وزیر بهداشت گفت: پنج داروی جدید بیوتكنولوژی در دهه فجر سال جاری وارد بازار دارویی كشور می‌شود.


سلامت نیوز :وزیر بهداشت گفت: پنج داروی جدید بیوتكنولوژی در دهه فجر سال جاری وارد بازار دارویی كشور می‌شود.

 دكتر مرضیه وحید دستجردی ضمن بیسان این خبر اظهار داشت: هم اكنون در حال برنامه‌ریزی برای تولید 12 دارو با تكنولوژی بالا هستیم كه تعدادی از این داروها، دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید كه با ورود این داروها به بازار حدود 250 میلیون دلار ارزبری كاهش خواهد یافت.
وی افزود: وقتی این داروها در كشور تولید می‌شود حدود 40 تا 50 درصد كاهش هزینه آنها را داریم و از جیب مردم كمتر پول خرج می‌شود.
دكتر وحید دستجردی ادامه داد: این داروها اكنون در مرحله كارآزمایی بالینی قرار دارند تا عارضه‌ای نداشته و از تاثیرگذاری قابل توجهی برخوردار باشند و پس از تائید معاونت غذا و دارو به بازار می‌آیند.
وی تصریح كرد: با برنامه ریزی كه با شبكه بیوتكنولوژی كشور داشتیم و همچنین با جلسات متعددی كه در این زمینه در وزارت بهداشت برگزار شد، قرار است در ظرف 3 سال آینده، 30 داروی دیگر را نیز تولید شود.
وزیر بهداشت خاطرنشان كرد: در جهان 123 داروی بیوتكنولوژی و در ایران هم اكنون 12 داروی بیوتكنولوژی تولید می‌شود. امیدواریم بیتوانیم ظرف چند سال آینده به رده‌های سوم چهارم دنیا برسیم و بتوانیم 2 درصد از محصولات بیوتكنولوژیك دنیا را به خودمان اختصاص دهیم.
وی با اشاره به این كه در زمینه نانوتكنولوژی در منطقه مقام اول را داریم، گفت: هدف ما این است تا این رده اولی خود در منطقه را حفظ كنیم و در عین حال در آسیا هم پیشرفت كنیم و امید است در چند سال آینده در زمینه تولید داروهایی با فناوری نانو در آسیا به رده چهارم برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha