سلامت نیوز :استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران، گفت: استفاده از مواد شوینده بدون دستكش ،حساسیت های شدیدی را روی پوست ایجاد می كند.
 محمد رضا محمدی در گفت و گو با  ایرنا افزود: مواد شوینده اثر تحریكی دارد و اگر فردی بدون دستكش از این مواد برای شستشوی مكانی استفاده كند، اثراتی از جمله اگزما روی پوست ایجاد می شود.
استاد دانشگاه علوم پزشكی ادامه داد: با هر تماس پوست دست با شوینده‌ها، مواد اسیدی به قلیایی تبدیل می‌شود و خاصیت میكروب‌‌كش اسیدی پوست از بین می‌رود و از طرفی به دلیل چربی‌زدایی شوینده‌ها، پوست به تدریج خشك می‌شود.
محمدی توضیح داد: كسانی كه به دلیل شغل خود -زنان خانه‌دار، كارگران رستوران‌ها - یا وسواس دارند و بدون استفاده از دستكش مواد شوینده مصرف می كنند، به تدریج پوست‌شان خشك، قرمز و ترك‌خورده شده و منجر به خارش می شود.
متخصص پوست و مو تصریح كرد:بهترین روش پیشگیری از این ضایعات، فاصله‌گذاری بین تماس دست‌ها با شوینده‌ها است و باید بلافاصله بعد از خشك كردن، مقداری گلیسیرین كه چند قطره آبلیمو به آن اضافه و به دست‌ها مالیده و ماساژ داده شود.
به گفته محمدی، بهترین نوع دستكش انواع دولایه است كه قسمت بیرونی آن از جنس پلاستیكی و قسمت درونی آن از جنس نخ كتانی ساخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha