سلامت نیوز :مدیرکنترل بیماری مالاریا وزارت بهداشت گفت: بعد از گذشت 65 سال ابتلا به بیماری مالاریا به زیر 10 هزار نفر یعنی به شش هزار نفر در کشور کاهش یافته است.

دکتر احمد رئیسی در گفت‌وگو با ایسنا ، افزود: براساس مصوبه شورای عالی سلامت، اولویت اول در افق سال 1404 حذف مالاریاست و تمامی تلاش‌ها در این زمینه انجام می‌شود تا شاخص‌های سلامت کشور بالا رود.

وی اظهار داشت: در سطح کشور حدود 40 درصد کاهش مالاریا داشته‌ایم و امسال بعد از گذشت 65 سال شاهد کاهش مالاریا به زیر 10 هزار نفر یعنی به شش هزار نفر هستیم كه این آمار تا پایان آذر ماه سال جاری است و با تلاشهایی که در حوزه سلامت می‌شود تا سال 1404 ایران بدون مالاریا خواهیم داشت.

وی گفت: در شش شهرستان جنوبی استان سیستان و بلوچستان موارد مالاریا محسوس است و به ‌صورت جدی این کار را دنبال کرده‌ایم که با تلاشهای شبانه روزی در کاهش مالاریا با کارهای انجام شده در شهرستان نیک شهر نسبت به سال قبل بیش از 50 درصد کاهش ابتلا به مالاریا داشتیم.

وی افزود: به دلیل کمبود اعتبار احداث تنها بیمارستان 64 تختخوابی شهرستان نیکشهر به کندی پیش می‌رود.

هدایت الله میرمرادزهی، فرماندار نیکشهر نیز در این دیدار گفت: شهرستان نیکشهر با وسعت 24 هزار کیلومتر مربع و 210 هزار نفر جمعیت، یکی از وسیعترین شهرستان‌های استان در کشور است و فقط دارای یک بیمارستان است که مردم این شهرستان جهت تامین نیازهای بهداشتی و درمانی خود مجبور به عزیمت به شهرستان‌های مجاور هستند که متحمل پرداخت هزینه‌های سنگین می‌شوند.

وی افزود: از سال گذشته بیمارستان 64 تختخوابی نیکشهر از مصوبات سفر دور اول هیأت دولت به استان با پیشرفت فیزیکی 67 درصدی قرار بود که تا پایان سال جاری افتتاح و به بهره برداری برسد.

میرمرادزهی خواستار تخصیص اعتبارات لازم بر اساس صورت وضعیت ارائه شده توسط پیمانکاران بیمارستان شد و گفت: با توجه به نیاز شدید مردم شهرستان که اکثرا قشر مستضعف هستند خواستار تخصیص اعتبار و اتمام به موقع آن تا پایان سال جاری هستیم.

وی همچنین از مشکلات مهم بهداشتی را کمبود پزشک در مراکز بهداشتی درمانی و راه اندازی داروخانه شبانه روزی در مرکز شهرستان و بخش‌ها عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha