پیرچشمی عارضه‌ای است كه غالبا بعد از سن 40 سالگی تظاهر می‌كند و نقاشان، فرشبافان و كسانی كه با دیكشنری كار می‌كنند (مترجمان) بیشتر در معرض ابتلا به پیرچشمی در سنین میانسالی قرار دارند.

نقاشان، فرشبافان ومترجمان مشاغل در معرض خطر پیرچشمی

به گزارش سلامت نیوز دكترمحمد حسین افتخاری جراح چشم و مدرس دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این مطلب گفت: پیرچشمی به علت عملكرد نادرست عضلات تطابقی چشم پدید می‌آید كه عینكهای مثبت یا پیرچشمی، كم‌كاریهای تطابقی چشم را جبران می‌كند.

وی با بیان این كه پیرچشمی با افزایش سن رابطه مستقیم دارد، در ادامه اظهار داشت: قدرت عملكرد تمام عضلات بدن با افزایش سن كاهش می‌یابد و در این میان عضلات سی دیالی كه با رشته‌هایی با عدسی چشم در ارتباط هستند بیشتر در اثرافزایش سن به كاهش عملكرد دچارمی‌شود و بدین ترتیب عدسی چشم توان افزایش تحدب خود را برای انتقال تصویر به جلوتر را از دست می‌دهد.


دكتر افتخاری ادامه داد: بهترین راه درمان استفاده از عینك نزدیك بین و لیزرهای تطابقی است كه تا حدودی قدرت تحدب عدسی چشم را افزایش می‌دهد.


وی با بیان این‌كه عدسی چشم به وسیله رشته‌های زومیلا به عضله‌های سی دیالی متصل است در ادامه توضیح داد: وقتی این عضله نتواند به طور خودكار منبسط و منقبض شود عینك و لیزر این كم كاری را جبران می‌كند.

افتخاری مهمترین عوارض این بیماران را مشكلات شغلی عنوان ودر خاتمه به استفاده از كتاب‌هایی با حروف درشت تاكید كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha