سلامت نیوز :عضو انجمن ارتوپدی ایران گفت‌: استفاده از كفش‌های مناسب عاج‌دار در فصل سرما به خصوص هنگام راه‌رفتن در برف مانع شكستگی‌ها در فصل سرما می‌شود

مرتضی كاظمی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اولین نكته در زمینه مراقبت‌های سیستم استخوانی بدن در فصل سرما به ویژه هنگام راه رفتن در برف این است كه فرد كفش مناسب داشته باشد به طوری كه كف كفش دارای عاج باشد.

وی افزود: متأسفانه كفش‌هایی كه دیده می‌شود برای راه رفتن در برف مناسب نیست و معمولاً افراد در این روزها لیز می‌خورند و دچار شكستگی می‌شوند.

كاظمی تصریح كرد: افرادی كه در هوای سرد و برفی بیرون می‌آ‌یند حتماً باید دستكش دست كنند تا اگر لیز خوردند مچ دست آن‌ها صدمه زیادی نبیند. همچنین افرادی در برف راه بروند كه آمادگی ورزشی خوبی داشته باشند تا بتوانند هنگام سر خوردن تعادل خود را حفظ كنند یا به شكلی خود را به زمین بیندازند كه خطر كمتری داشته باشد

این متخصص ارتوپدی ادامه داد: بهتر است هنگام سرخوردن فرد خود را رها نكند و خود را روی پهلو یا شانه‌ها بیندازد و روی مچ دست نیفتد افراد سالمند نیز در صورت نداشتن كفش مناسب و اجبار برای بیرون‌رفتن بیرون نروند.

وی اضافه كرد: اگر در مسیری كه برف هست راه می‌روند بهتر است مسیری را انتخاب كنند كه هنوز برف آن كوبیده نشده است تا اگر زمین خوردند نرمی برف مانع از صدمه بیشتر به فرد شود.

كاظمی خاطرنشان كرد: معمولاً در برف پیچ‌خوردگی ایجاد نمی‌شود و در این هنگام بیشتر شكستگی قابل مشاهده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha