نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد خود برای افزایش مبلغ وام ازدواج به ۱۵ میلیون تومان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این پیشنهاد به تصویب کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ و صحن علنی مجلس برسد.

وام ازدواج به ۱۵ میلیون تومان افزایش می یابد؟

سلامت نیوز: نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد خود برای افزایش مبلغ وام ازدواج به ۱۵ میلیون تومان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این پیشنهاد به تصویب کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ و صحن علنی مجلس برسد.

به گزارش سلامت نیوز، علی‌اکبر کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیشنهاد افزایش وام ازدواج از مبلغ ۱۰ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان در قالب اصلاح بند ب تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۹۷ در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسید.

وی افزود: با توجه به اینکه ازدواج جوانان بحث مهمی است ضروری است نیازها و امکانات لازم برای جوانان در امر ازدواج فراهم شود. وام ازدواج هم از امکانات خوبی است که در سال‌های گذشته به تسهیل ازدواج جوانان کمک کرده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه وام ازدواج در ازای هزینه‌های هر ازدواج رقم ناچیزی است، یادآور شد: در سال‌های گذشته وام ازدواج به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت اما با توجه به تورم سال‌های اخیر و ضرورت استفاده از منابع بانکی برای ارائه تسهیلات ازدواج و همچنین آثار خوب و مثبتی که ازدواج به لحاظ فرهنگی و اجتماعی به همراه دارد، پیشنهاد افزایش مبلغ وام را در کمیسیون اقتصادی مطرح کردیم که به تصویب رسید.

کریمی خاطرنشان کرد: این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق مجلس مطرح خواهد شد و امیدواریم اعضای کمیسیون تلفیق و پس از آن نمایندگان در صحن علنی آن را به تصویب برسانند تا بتوانیم این خبر خوش را به جوانان در آستانه ازدواج بدهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha