سلامت نیوز :رییس مركز تحقیقات سرطان پستان دانشگاه شهید بهشتی گفت: سرطان پستان كشنده ترین سرطان برای زنان در دنیا و پنجمین سرطان كشنده برای زنان در ایران محسوب می شود.
 
دكتر محمد اسماعیل اكبری  در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه كنگره بین المللی سرطان پستان قرار است برای ششمین سال متوالی در تهران برگزار شود، افزود: این كنگره بین المللی با هدف بررسی شیوه های ساده تر جراحی این بیماری برگزار می شود.
وی ادامه داد با توجه به اینكه سرطان پستان، شایع ترین نوع سرطان در میان زنان ایرانی است و متاسفانه میزان ابتلا به این بیماری در كشور درحال رشد است، در این كنگره بین المللی بحث و بررسی خواهد شد.
وی با یاد آوری اینكه كنگره بین المللی سرطان پستان از چهارم تا ششم اسفند ماه در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برگزار خواهد شد ، افزود:‌ در این كنگره درباره موضوعات مختلف و مرتبط با بیماری سرطان ، رفتارهای مختلف جراحی و تكنیك های ساده تر و مباحثی در زمینه امكان حفظ سینه و روشهای شناسایی زودرس این بیماری بحث و بررسی خواهد شد.
به گفته این فوق تخصص غدد و سرطان، در این كنگره روشهای تمامی گروههای مرتبط با شناسایی و درمان این بیماری چون شیمی درمانی و رادیو تراپی نیز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
رییس مركز تحقیقات سرطان سینه دانشگاه علو پزشكی شهید پزشكی افزود: در حاشیه این كنگره، كارگروههای تخصصی برای تمامی گروههای جراحی، پزشكی هسته ای، شیمی درمانی و رادیو گرافی برگزار می شود.
به گفته وی، این كارگاههای آموزشی در راستای آموزش عمومی شناخت این بیماری برای گروههای آزاد برگزار خواهد شد.
رییس مركز تحقیقات دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اضافه كرد: در سرطان پستان مبتلایان شانس بالایی برای زنده ماندن دارند و شناسایی زود رس كمك موثری در كاهش نرخ ابتلا به این بیماری دارد .
اكبری ادامه داد سرطان پستان یكی از انواع سرطانی است كه به راحتی می‌توان با تشخیص زودرس از آن پیشگیری كرد و تنها شرط آن، هوشیار بودن فرد است .
فوق تخصص غدد و سرطان گفت: متاسفانه هرساله به طور میانگین هشت هزار و 40 مورد سرطان پستان در ایران گزارش می شود كه 8/2 درصد این آمار مربوط به مردان و 2/97 درصد آن مربوط به زنان است.
وی اضافه كرد: در ایران، میزان ابتلای مردان به این سرطان بیش از میزان استاندارد ابتلای به مردان در دنیاست و از نظر پاتولوژی این بیماری برای مردان در ایران با سایر نقاط جهان تفاوت دارد و علاوه بر مجاری شیری از نوع لنفوما و ساركوما است .
رییس مركز تحقیقات سرطان سینه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با اعلام اینكه سرطان پستان در ایران 10 سال جوان تر از دنیا است ، گفت: زنان ایرانی زودتر از سایر كشورها به این بیماری مبتلا می شوند و حدود 50 درصد سرطان های پستان در ایران، در وضعیت پیشرفته به متخصص مراجعه می كنند در حالی كه این رقم در دنیا حدود 20 درصد است.
اكبری تاكید كرد اگر افراد زودتر به پزشك مراجعه كنند یعنی زمانی كه تومور كوچك تر است ، احتمال زنده ماندن برای آنان بیشتر است.
ن فوق تخصص غدد اضافه كرد: بررسی و مطالعه سرطان پستان در ایران حاكی از آن است كه با سرطان تهاجمی‌تری مواجه هستیم و به دلیل فرهنگ دینی ملی ما كه مادران ستون اصلی خانواده هستند این سرطان از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بار سنگینی بسیاری برای خانواده دربرخواهد داشت. رییس مركز تحقیقات سرطان پستان دانشگاه شهید بهشتی گفت: سرطان پستان كشنده ترین سرطان برای زنان در دنیا و پنجمین سرطان كشنده برای زنان در ایران محسوب می شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha