رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این كه مسئولیت سلامت حیوانات باغ وحش ارم با دامپزشكی بوده است، گفت: دامپزشكی درباره غذای آلوده‌ای كه به حیوانات باغ وحش از جمله ببر سیبری داده شده، باید پاسخگو باشد.

سلامت نیوز : رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این كه مسئولیت سلامت حیوانات باغ وحش ارم با دامپزشكی بوده است، گفت: دامپزشكی درباره غذای آلوده‌ای كه به حیوانات باغ وحش از جمله ببر سیبری داده شده، باید پاسخگو باشد.

محمد جواد محمدی زاده در گفت‌وگو با فارس كه برای بازدید به منطقه حفاظت شده ورجین رفته بود،‌ درباره وضعیت اتفاقاتی كه در باغ وحش ارم در پی یكدیگر رخ داده است، گفت: فعالیت باغ وحش ارم زیر نظر محیط زیست است و ما به دلیل بیماری‌هایی كه وجود دارد اجازه فعالیت را نداده و نمی‌دهیم.

وی در ادامه گفت: محیط زیست اصرار دارد تا زمانی كه سلامت حیوانات و واگیردار بودن بیماری‌ها برای انسان‌ها مشخص نشود فعالیتی در باغ وحش ارم صورت نگیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهار داشت: مسئولیت سلامت حیوانات باغ وحش ارم با سازمان دامپزشكی است.

محمدی‌زاده تصریح كرد: محیط زیست 2 ببر در باغ وحش ارم داشت كه یكی از آنها از بین رفت اما ببر ماده در وضعیت خوبی قرار دارد؛ بنابراین تلاش می‌كنیم تا مكان مناسبی را برای ببر ماده در نظر گرفته و نسبت به انتقال آن اقدام كنیم.

هنوز تصمیمی برای انتقال ببر ماده گرفته نشده است
------------------------------------------------------------------

وی در پاسخ به این پرسش كه قصد دارید ببر ماده را به كجا منتقل كنید؟ تصریح كرد: هنوز این مسئله در دست بررسی است؛ اگر زیستگاه میانكاله آماده شده بود این انتقال صورت می‌گرفت اما چون میانكاله آماده نیست احتمال دارد برای مدت موقت به محلی مانند پارك پردیسان منتقل شود.

محمدی زاده با اشاره به از بین رفتن 3 شیر باغ وحش ارم، افزود: سازمان دامپزشكی درباره تمام فعالیت باغ وحش ارم از جمله كوتاهی‌هایی كه صورت گرفته و غذای آلوده‌ای كه به حیوانات داده شده باید پاسخگو باشد.

دامپزشكی باید درباره مرگ ببر و شیرهای باغ وحش ارم پاسخگو باشد
--------------------------------------------------------------------------------------

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه تأكید كرد: مراقبتی در زمینه سلامت غذای حیوانات باغ وحش صورت نگرفته و محیط زیست این مسئله را به صورت جدی پیگیری می‌كند.

معاون رئیس جمهور تصریح كرد: سازمان دامپزشكی باید در این رابطه و اتفاقاتی كه رخ داده پاسخگو باشد.

وی در ادامه افزود: البته مسئولان دامپزشكی مدعی هستند كه دانشكده دامپزشكی دانشگاه تهران طرف قرار داد بوده است كه این مسئله به ما ربطی ندارد و قصد دخالت در این مسئله را نداریم.

محمدی‌زاده ادامه داد: آنچه كه برای ما مهم است این است كه سازمان دامپزشكی با تمهیدات مناسبی از چنین حوادثی جلوگیری كند كه به دلیل غذای آلوده شیر‌ها و ببرها از بین نروند.

وی در ادامه تأكید كرد: هنوز تصمیم قطعی درباره ببر ماده نگرفته‌ایم اما اولین گزینه پیشنهادی پارك پردیسان است و همچنان بررسی‌های همه جانبه ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha