مطالعه جدید نشان می دهد زنان بارداری که حداقل دو بار در روز میزان توصیه شده کولین را در سه ماهه آخر بارداری مصرف می کنند، نوزادشان از فواید شناختی متعددی بهره می برد.

مصرف مواد خوراکی حاوی"کولین"در بارداری موجب تقویت مغز کودک می شود

سلامت نیوز:مطالعه جدید نشان می دهد زنان بارداری که حداقل دو بار در روز میزان توصیه شده کولین را در سه ماهه آخر بارداری مصرف می کنند، نوزادشان از فواید شناختی متعددی بهره می برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، یافته های مطالعه محققان دانشگاه کُرنل آمریکا نشان می دهد مصرف مواد خوراکی نظیر زرده تخم مرغ، گوشت قرمز کم چرب، ماهی، مرغ، حبوبات، مغزیجات آجیلی و سزیجات خانواده کلم ها در طول بارداری که غنی از ماده مغذی "کولین" است مغز نوزاد را تقویت می کند.

ماری کودیل، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «در مطالعات قبلی بر روی مدل های حیوانی مشخص شده است که افزودن مقادیر بیشتری از این ماده مغذی به رژیم غذایی مادر باردار، دارای فواید متعددی برای عملکرد شناختی نوزاد در طول عمرش است.»

وی در ادامه می افزاید: «مطالعه ما نشان می دهد که نتیجه مشابه در مورد انسان ها هم قابل مشاهده است.»

این یافته مهم است چراکه کولین باید در طول بارداری زیاد مصرف شود درحالیکه اکثر زنان کمتر از میزان توصیه شده ۴۵۰ میلیگرم در روز را مصرف می کنند.

در این مطالعه، ۲۸ زن به طورتصادفی به دو گروه تقسیم شدند. مصرف کولین و سایر مواد مغذی به شدت تحت کنترل بود، چراکه متابولیسم کولین و عملکرد آن می تواند با برخی مواد مغذی دیگر نظیر ویتامین B۱۲، اسیدفولیک و ویتامین B۶ همپوشانی داشته باشد.

محققان سرعت پردازش اطلاعات و حافظه بصری کودکان را در ۴، ۷، ۱۰ و ۱۳ ماهگی آزمایش کردند. این تست با IQ دوره کودکی مرتبط است.

محققان دریافتند سرعت پردازش اطلاعات در کودکانی که مادرشان در دوره بارداری ۹۳۰ میلیگرم کولین در روز مصرف کرده بود در مقایسه با گروهی که روزانه ۴۸۰ میلیگرم از این ماده خوراکی در طول دوره مشابه مصرف کرده بود، به مراتب بیشتر بود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha