یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۷
سلامت نیوز :رئیس مركز تحقیقات پزشكی قانونی گفت: در هشت ماهه امسال مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوكسید كربن در كشور 25.9 درصد كاهش یافته و از رقم 352 نفر در سال گذشته به 261 در سال جاری رسیده است.

به گزارش فارس، جابر قره داغی با بیان این مطلب گفت: به طور كلی در هشت ماهه امسال 261 نفر بر اثر مسمومیت با گاز جان خود را از دست دادند كه از این تعداد، 175 نفر مرد و 86 نفر زن بودند.

وی افزود: همچنین بیشترین رقم كشته‌های ناشی از مسمومیت با گاز به ترتیب با اعداد 80 و 21 در استان‌های تهران و آذربایجان شرقی ثبت شده و در استان كردستان نیز هیچ مورد مرگ ناشی از گاز گرفتگی در این هشت ماه ثبت نشده است.

قره‌داغی خاطرنشان كرد: بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز در هشت ماهه امسال، در فرودین ثبت شده كه رقم 81 نفر فوتی را به خود اختصاص داده است.

رئیس مركز تحقیقات پزشكی قانونی یادآور شد: در آبان سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میزان مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز منوكسید كربن، 4.9 درصد كاهش یافته و به عدد 58 نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: از دو سال گذشته روند مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز منوكسید كربن در كشور روند نزولی داشته است به نحوی كه این آمار در سال 1387 در مقایسه با سال 1386 حدود 22.9 درصد و در سال 1388 در مقایسه با سال قبل از آن 2.5 درصد كاهش یافته كه امیدواریم این روند كاهش تا پایان امسال نیز ادامه یابد.

قره‌داغی با اشاره توجه به موارد هشدار دهنده و رعایت ایمنی در نصب و استفاده از وسایل گاز سوز نقش زیادی در كاهش مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha