سلامت نیوز :کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: استفاده كنندگان از خودروهای شخصی 14 برابر سایر افراد، هوا را آلوده می‌كنند.

به گزارش  ایسنا، مهندس شهلا کوثری سهم سرانه هر فرد كه از وسیله نقلیه شخصی در رفت و آمدها استفاده می‌كند در وارد كردن آلاینده به هوا را 14 برابر فردی دانست كه از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌كند.

وی گفت: استفاده از وسایل نقلیه عمومی در رفت و آمدها نقش موثری در كاهش آلودگی هوا دارد.

مهندس كوثری افزود: هر فرد در زندگی خود قبل از آب و غذا به هوای سالم نیاز دارد، بنابراین ما باید اقداماتی انجام دهیم تا حجم آلاینده‌هایی كه وارد هوا می‌شود، كمتر شود.

بنا بر اعلام وبدا وی با اشاره به این كه 25 تا 30 دی ماه به عنوان هفته هوای پاك نام گذاری شده است، اظهار داشت: همه افراد به نوبه خود می‌توانند با استفاده از خودروی عمومی یا دوچرخه در رفت و آمدها در جلوگیری از آلودگی هوا نقش ایفا کنند.

این کارشناس ادامه داد: دانشگاه علوم پزشكی شیراز در طول هفته هوای پاك سعی می‌كند فعالیتهایی را كه موجب كاهش آلودگی هوا می‌شود بصورت نمادین اجرا كند.

وی همچنین از ارایه مشاوره در مورد انجام اقدامات لازم در زمان آلودگی هوا به مردم خبر داد و گفت: كارشناسان بهداشت محیط در مراكز بهداشتی درمانی شیراز 29 دی ماه، همزمان با روز ملی هوای پاك، ضمن ارایه تراكتهای آموزشی به ارایه نكات لازم نیز می پردازند.

وی اظهار كرد: با راه اندازی نمایشگاه دوچرخه، كاركنان ساختمان مركزی دانشگاه در طول هفته هوای پاك به استفاده از این وسیله نقلیه مفید، تشویق می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha