یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2346

دبیر انجمن صرع استان قم از شناسایی یک هزار بیمار مصروع در قم خبر داد.

یک هزار بیمار مصروع شناسایی شده ‌‌اند

 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر در قم ، مریم مرادی در مراسم گرامیداشت چهارمین سال فعالیت انجمن صرع استان قم ، اظهار داشت: انجمن صرع در استان قم از اردیبهشت 83 همزمان با میلاد پیامبر گرامی اسلام فعالیت خود را آغاز کرد و در طول 3 سال گذشته موفق شد تا بیش از یک هزار نفر از بیماران مصروع را در استان قم شناسایی کرده و نسبت به ارائه خدمات به آنان اقدام نماید.

وی در ادامه به تشریح دیگر اقدامات این انجمن پرداخت و توزیع 30 میلیون ریال بن نوار مغز ، توزیع 150 میلیون ریال بن تهیه دارو ، ارائه تخفیف تا حد 100 درصد برای مصدومان بی ‌بضاعت در تمام مراکز دولتی ، صدور معرفی نامه جهت استفاده از تخفیف مراکز دولتی برای بیماران عضو انجمن ، تشکیل کتابخانه با ظرفیت یک هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف و برگزاری جلسات عمومی مشاوره با حضور بیماران و متخصصین مغز و اعصاب استان را از دیگر اقدامات این انجمن برشمرد.

در ادامه این جلسه ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی قم ، مهم ترین مشکل بیماران مصروع در گذشته را نگرش جامعه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تشکیل انجمن‌ های مردمی نظیر انجمن صرع استان قم ، نگرش جامعه نسبت به افراد دارای بیماری صرع تغییر کرده است.

دکتر بهروز براتی افزود: متاسفانه در سالهای گذشته خود بیماران هم به خود باوری نرسیده بودند و این مسئله مشکل را دو چندان کرده بود اما اکنون تقریبا چنین مشکلی مرتفع شده است و بیماران مصروع نیز به خودباوری رسیده‌اند.
 
در پایان این جلسه ، تعدادی از خیرین که با انجمن صرع همکاری داشتند و همچنین برخی از بیماران عضو این انجمن مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha