سلامت نیوز :مدیركل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: با توجه به بارش برف و سرمای هوا، استفاده از بخاری‌های نفتی چكه‌ای در مدارس و كلاس‌های درس ممنوع است و باید به جای آنها حتماً از بخاری‌های كاربراتوری استاندارد استفاده شود.

سید‌علی یزدیخواه در گفت‌وگو با فارس  در رابطه با وضعیت سیستم‌های گرمایشی مدارس تابعه شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: با تلاش مدیران مدارس، سیستم‌های گرمایشی واحد‌های آموزشی در سطح تمامی شهرستان‌های استان تهران تا این لحظه هیچ مشكلی نداشته‌اند و گزارشی نیز در این رابطه به دست ما نرسیده است.

وی افزود: مدیران مدارسی كه از سوخت گازوئیل برای سیستم‌های گرمایشی خود استفاده می‌كنند، در طی ماه‌های گذشته اقدام به ذخیره‌سازی سوخت برای فصل زمستان كرده‌اند و اگر در ادامه ایام سرما نیز دچار مشكل شوند با توجه به همكاری‌های صورت‌گرفته با فرمانداری‌های شهرستان‌های استان تهران، مشكل آنها برطرف خواهد شد.

یزدیخواه با بیان اینكه بیش از 95 درصد از مدارس استان تهران از گاز به عنوان سوخت استفاده می‌كنند، گفت: این مدارس از مدتی پیش، مشعل‌های موتور‌خانه‌های خود را به صورت گازسوز در آورده‌اند و در مدارس روستاهای با جمعیت پایین مانند برخی از روستاهای فیروزكوه كه عملیات لوله‌گذاری آنها به اتمام نرسیده است، از گازوئیل به عنوان سوخت استفاده می‌شود.

وی در رابطه با تمهیدات در نظر گرفته شده برای جلوگیری از خطرات و حوادث ناشی از استفاده واحد‌های آموزشی از بخاری‌های نفتی و گازوئیلی تصریح كرد: با تذكرات متعدد و ارسال بخشنامه‌های گوناگون به واحد‌های آموزشی روستا‌ها كه ممكن است از بخاری‌های نفتی استفاده كنند، تأكید شده است كه استفاده از بخاری‌های چكه‌ای ممنوع بوده و این واحد‌ها باید حتماً از بخاری‌های كاربراتوری استاندارد استفاده كنند.

مدیر كل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پایان بیان كرد: محل قرار گرفتن بخاری‌ها در كلاس‌ها نیز باید به گونه‌ای باشد كه كمترین خطر را برای دانش‌آموزان داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha