اگر همین حالا یخچال خانه را باز کنید، داروهای رنگارنگ طبیعی را می‌بینید، که پیش از این، هرگز روی موهای‌تان ضماد نشده بودند. داروهایی که خشکی موها را از بین می‌برند، طراوت ازدست‌رفته را به آنها برمی‌گردانند و موهای آسیب‌دیده را، سالم و شاداب می‌کنند. یخچال و کابینت‌های خانه شما، پر از داروهای طبیعی پوست و مو هستند، اما بعید نیست که خودتان، از وجود آنها و روش استفاده‌شان بی‌خبر باشید.

رازهایی برای داشتن گیسوهای کمند

سلامت نیوز: اگر همین حالا یخچال خانه را باز کنید، داروهای رنگارنگ طبیعی را می‌بینید، که پیش از این، هرگز روی موهای‌تان ضماد نشده بودند. داروهایی که خشکی موها را از بین می‌برند، طراوت ازدست‌رفته را به آنها برمی‌گردانند و موهای آسیب‌دیده را، سالم و شاداب می‌کنند. یخچال و کابینت‌های خانه شما، پر از داروهای طبیعی پوست و مو هستند، اما بعید نیست که خودتان، از وجود آنها و روش استفاده‌شان بی‌خبر باشید.


ماسک کره
به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، یک قالب کره را مدتی در هوای آزاد بگذارید تا باز شود و سپس آن را روی کف سر و ساقه موهای‌تان بکشید. برای نیم‌ساعت، سرتان را با یک پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید که چربی کره، به موهای خشک، شکننده و آسیب‌دیده‌تان نفوذ کند. وقت شستن موهای‌تان با شامپو، مثل هر روز، ملایم شست‌وشو را انجام دهید و برای پاک‌کردن کره از موهای‌تان، شست‌وشو را بارها تکرار نکنید.


ماسک روغن زیتون
نصف فنجان روغن زیتون را کمی گرم کنید و موهای‌تان را به آن آغشته کنید. یک کلاه مخصوص رنگ یا یک تکه پلاستیک را برای 45 دقیقه روی سرتان بگذارید تا روغن زیتون، آسیب‌دیدگی موهای‌تان را درمان کند. حتی اگر موهای سالمی داشته باشید، با این کار، به درخشنده‌شدن و حفظ سلامت‌شان کمک بزرگی خواهید کرد.


شامپو چای
یک لیوان چای را کمی خنک کنید و سرتان را با آن بشویید. برای آب‌کشی موها، حداقل یک‌ربع صبر کنید و سپس با آب، موها را شست‌وشو دهید. اگر موهای‌تان بلوند است، باید از چای بابونه برای شست‌وشو کمک بگیرید و اگر موهای‌تان تیره است، باید سراغ چای سیاه بروید.


ماسک تخم‌مرغ
یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و سه عدد سفیده تخم‌مرغ ترکیب کنید و این ماسک طبیعی را برای 30 دقیقه روی موهای‌تان بگذارید. این معجون خانگی، به حفظ استحکام موها، درخشان‌شدن‌شان و جلوگیری از آسیب‌دیدن ساقه مو کمک می‌کند.


املت شامپو
مقدار کمی شامپو را با یک عدد تخم‌مرغ ترکیب کنید و به موهای‌تان بمالید. اجازه دهید این شامپو، برای پنج دقیقه روی موها بماند و سپس آنها را آبکشی کنید. املت شامپو، به مستحکم‌شدن موهای شما کمک خواهد کرد.


روغن نارگیل
اگر موهای ضخیم و سنگینی دارید و می‌خواهید آنها را نرم‌تر و لخت‌تر کنید، سراغ روغن نارگیل بروید. موهای ضخیم و زبر، با کمک روغن نارگیل، بهتر حالت می‌گیرند، کمتر گره می‌خورند و کمتر آسیب می‌بینند. پس یکی دو قاشق از این روغن را کف دست‌تان بریزید و موها و زمینه سر را با آن ماساژ دهید.


حوله آب‌رسان
بعد از بیرون‌آمدن از حمام، به جای خشک‌کردن موها با سشوار، یک حوله نخی را دور آنها بپیچید و برای چند دقیقه، اجازه دهید که موها در این فضای مرطوب بمانند. این شیوه رطوبت‌رسانی به موها، به سلامت و طراوت‌شان کمک خواهد کرد و احتمال آسیب‌دیدن‌شان را کاهش خواهد داد. گذشته از این، سعی کنید شب‌ها در اتاق‌تان دستگاه بخور را روشن بگذارید تا موها و پوست‌تان، مرطوب و جوان شوند.


موهای باز
به جای اینکه همیشه موها را سفت ببندید و بالای سرتان جمع کنید، گاهی آنها را باز بگذارید و اجازه دهید هوا بخورند. موهایی که مدام بسته می‌شوند، بیشتر دچار شکستگی ساقه و آسیب‌دیدگی‌های مختلف می‌شوند و اگر یکی از افرادی باشید که همیشه با کش، موهای‌شان را جمع می‌کنند، احتمالا راه طولانی‌‌تری برای ترمیم آسیب‌دیدگی موها پیش روی‌تان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha