سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 234723

رسیدن به كمال زیبایی با خطراتی همراه است و مسبب عوارض جدی نامطلوبی می‌شود. مشكلات بسیاری برای فردی كه چندین عمل جراحی انجام داده، به وجود می‌آید.

اعتیادی به نام جراحی زیبایی

سلامت نیوز:گاهی اوقات وقتی جلوی آینه می‌ایستیم از تصویر منعكس‌شده در آینه راضی نیستیم. اغلب این خرده‌نواقص ‌فكر ما را به خود مشغول می‌كند و در آرزوی تغییر آنها هستیم.

به گزارش سلامت نیوز، اعتماد نوشت: امیدواریم نخستین راه چاره‌تان را در جراحی پلاستیك جست‌وجو نكنید. جراحی پلاستیك عملی است كه در آن اعضای بدن اصلاح و بازسازی می‌شوند تا ظاهر جسمی فرد تغییر كند. زیر تیغ جراحی رفتن شوخی‌بردار نیست و ممكن است عوارضی بلندمدت برای صورت و بدن شما داشته باشد و ممكن است به جای كمك به داشتن چهره‌ای زیبا، باعث آزارتان بشود. در بسیاری از موارد، نتیجه جراحی پلاستیك شما را برای رسیدن به خواسته‌تان راضی نمی‌كند و ممكن است در نهایت متفاوت از آنچه انتظار داشتید به نظر بیایید. البته متفاوت به معنای زشت. از طرفی این جراحی‌ها هزینه‌بر و به‌شدت اعتیادآور هستند.


رسیدن به كمال زیبایی با خطراتی همراه است و مسبب عوارض جدی نامطلوبی می‌شود. مشكلات بسیاری برای فردی كه چندین عمل جراحی انجام داده، به وجود می‌آید. معمول‌ترین خطرات آن آسیب به بافت عصبی، عفونت، خونریزی، آسیب به اعضای بدن و تورم هستند. آسیب به بافت‌های عصبی منجر به فلج كامل اندام و از دست دادن مقادیر بسیار زیاد خون شده و مرگ فرد را رقم می‌زند. با این وجود چه كسی حاضر است خطر بروز این عوارض را به جان بخرد؟
شاید خود عمل جراحی بخش خطرناك ماجرا نباشد اما بیهوشی هم پیامدهای خودش را دارد. از مشكلاتی كه بیهوشی ایجاد می‌كند می‌توان به عفونت ریه، سكته، حمله قلبی و حتی مرگ اشاره كرد. شاید این پیامدها برای‌تان ملموس نباشند اما كم‌كم گریبان شما را می‌گیرند و حضورشان را متوجه می‌شوید. عمل جراحی باعث دردهای فیزیكی مانند كمردرد و جراحت می‌شود. از وقتی تصمیم می‌گیرید زیر تیغ جراحی بروید خودتان به پیشواز خطر رفته‌اید.
جراحی جای زخم‌های عمیقی را ایجاد می‌كند كه تا آخر عمر سر جای خود خواهند ماند. طی عمل جراحی و پس از آن از دردهای فیزیكی رنج می‌برید. زنی در پورتوریكو بعد از چندین جراحی برای بالا كشیدن پوست صورتش، بافت‌های عصبی‌ یك طرف صورتش آسیب دیده بود. بدن و صورت انسان توانایی كشیده شدن یا باز شدن مكرر را ندارند.


وقتی فردی تصمیم می‌گیرد زیر تیغ جراحی برود، رضایت خود را از نتیجه كار تضمین‌ شده می‌داند اما حقیقت چیز دیگری است. گاهی نتیجه جراحی آن‌طور نمی‌شود كه پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده بود. افراد ظاهر خود را تغییر می‌دهند تا كامل به نظر برسند اما حین تلاش برای رسیدن به این كمال، ممكن است از مسیر منحرف شوند. از هر پنج نفر، یك نفر از نتیجه جراحی‌اش مایوس است.
بسیاری از جوانان هنوز رشد اعضای بدن‌شان تكمیل نشده اما از ظاهرشان راضی نیستند. بسیاری از نوجوان‌ها خطر زیر تیغ جراحی رفتن را به جان می‌خرند و اعضای بدن‌شان را در سنین پایین تغییر می‌دهند. معمولا عزت نفس یك نوجوان با ظاهر فیزیكی او عمیقا مرتبط است.
افراد جوان ستایش زیبایی را از زنانی یاد گرفته‌اند كه نخستین مصرف‌كنندگان جراحی پلاستیك هستند. آنها مجبور به باور این عقیده شده‌اند زیرا اعتقاد به اینكه كمال هدف آنهاست و باید ظاهری زیبا داشته باشند، در فكر آنها نهادینه شده است. مقاله‌ای در نیویورك تایمز گزارش كرده بود كه آمار عمل‌های جراحی پلاستیك در سنین ١٨ سالگی یا كمتر، از سال ١٩٩٧ سه برابر شده است. اعضای بدن نوجوان‌ها در این دوره در حال رشد است بنابراین زمان خوبی برای تغییر
آنها نیست.


جراحی پلاستیك هزینه‌بر است. محبوب‌ترین جراحی‌ها بوتاكس، لیپوساكشن، جراحی زیبایی چشم، عمل بینی، كشیدن پوست صورت و كاشت سینه است. در سال ٢٠١٤ شانزده میلیون جراحی پلاستیك در امریكا انجام شد و در سال ٢٠١٣ امریكایی‌ها ٧ میلیارد دلار برای جراحی پلاستیك هزینه كردند. قیمت جراحی پلاستیك با توجه به مدت و دشواری عمل جراحی برآورد می‌شود.
جراحی پلاستیك امری اعتیادآور است. كسانی كه از عمل جراحی خود راضی نیستند بارها و بارها زیر تیغ پزشكان می‌روند تا بالاخره به كمال زیبایی مد نظرشان برسند. اما در نهایت ممكن است شبیه به انسان‌ها نباشید و به بدن و پوست‌تان آسیب‌های جدی وارد كنید.
جوسلین ویلدن‌استاین، زنی امریكایی است كه جراحی‌های پلاستیك او را به شهرت رسانده است. او آنقدر صورتش را جراحی كرده كه دیگر شبیه به انسان‌ها نیست و حدود ٤ میلیون دلار خرج این دستاوردش كرده است.


جراحی زیبایی مسیری خطرناك برای رسیدن به زیبایی است و ممكن است مرگ فرد را رقم بزند. این عمل تغییرات فاحشی در ظاهر شما ایجاد می‌كند و این ظاهر باطن شما را منعكس نمی‌كند. در رسیدن به تكامل، زیبایی نباید اولویت اول ما باشد. باید عیب‌ها و نقص‌های‌مان را دوست داشته باشیم.
تغییر ظاهر شما را كامل و زیبا نمی‌كند. بسیاری از افراد ظاهرشان را تغییر می‌دهند بدون اینكه بدانند آنها به نوبه خودشان زیبا هستند و باید ظاهر و خصوصیاتی را كه با آن به دنیا آمده‌اند بپذیرند. البته اگر با مشكل خاصی روبه‌رو شده‌اید و باید برای اصلاح آن سراغ جراحی زیبایی بروید به هر طریقی كه می‌شود این كار را انجام دهید. افرادی هستند كه به خاطر بینی‌شان مشكل تنفسی دارند؛ در این مورد عمل بینی توصیه می‌شود.
منبع: impact news

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha