رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران گفت: برف و آب به خصوص آب دریا مهمترین سطوحی هستند كه نور را به راحتی به صورت و چشم منعكس می‌كنند به همین علت سوختگی چشم به خصوص قرنیه در روزهای برفی با نور خورشید بیشتر است.

سلامت نیوز : رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران گفت: برف و آب به خصوص آب دریا مهمترین سطوحی هستند كه نور را به راحتی به صورت و چشم منعكس می‌كنند به همین علت سوختگی چشم به خصوص قرنیه در روزهای برفی با نور خورشید بیشتر است.

امین‌الله نیك‌اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: اشعه ماورای بنفش روی پوست و قرنیه چشم تأثیر سوء می‌گذارد، به همین علت افراد در روزهای آفتابی باید از عینك آفتابی و كرم ضدآفتاب استفاده كنند.

وی گفت: برف و آب به خصوص آب دریا مهمترین سطوحی هستند كه نور را به راحتی به صورت و چشم منعكس می‌كنند. علائم آن بیشتر در شب همراه با درد و آبریزش چشم ظاهر می‌شود؛ استراحت و بستن چشم‌ها تنها راه بهبودی است.

رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران برخورد نور به چشم در روزهای برفی را موجب سوختگی قرنیه چشم دانست و خاطر نشان كرد: افرادی كه در روزهای برفی بیرون از منزل به سر می‌برند بیشتر دچار سوختگی پوست و قرنیه چشم می‌شوند؛ از این ‌رو باید هنگام بیرون رفتن از منزل از عینك‌های آفتابی و محافظ استفاده شود و اهمیت این كار برای كودكان بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha