سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

فردگرایی زوجین، مهمترین علت طلاق

سلامت نیوز: برنامه "صبح و گفت و گو" رادیو گفت وگو با موضوع بالا رفتن آمار طلاق ، با حضور دکتر فرشته روح افزا مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مژگان محمدی مشاور دادگاه خانواده به روی آنتن رفت.

به گزارش سلامت نیوز  دکتر فرشته روح افزا در آغاز با بیان اینکه آمارهایی که در خصوص طلاق ارائه می شود، خیلی امیدوار کننده نیست، اظهار داشت: متاسفانه آمارهای طلاق در حال افزایش است و کاهشی در این رابطه وجود ندارد.
وی با تاکید بر آسیب شناسی علل افزایش آمار طلاق گفت: آمارهای طلاق در شهرهای مختلف و حتی شمال و جنوب تهران متفاوت است و این به دلیل فرهنگ بومی افراد است. 
متاسفانه در شمال شهر تهران تقریبا نیمی از ازدواج ها به طلاق می انجامد در حالیکه مثلا در شهر ری آمارها متفاوت است و به همین دلیل در بررسی علل طلاق، حتما باید آن را منطقه ای بررسی کرد.
مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مهمترین علت طلاق اظهار داشت: دلیل اصلی طلاق فردگرایی زوج و زجه است یعنی افراد به دنبال منافع خودشان هستند و تعامل نزدیکی با همسر خود ندارند.
وی با اشاره به اینکه 40 درصد طلاق ها متعلق به افراد زیر 24 سال است، عنوان داشت: متاسفانه آمار طلاق در یک سال نخست زندگی خیلی بالا است. متاسفانه دختر و پسر در هیچ جایی تعامل با یکدیگر و خانواده را آموزش ندیدند و هنگامی که وارد زندگی می شوند، نمی دانند چطور با هم رفتار کنند. خانواده ها نیز امروز با بچه ها و جوانان خیلی فاصله دارند.
در ادامه مژگان محمدی با بیان اینکه دلایل طلاق بسیار گسترده است، گفت: یکی از علل افزایش طلاق این است که جوانان اساسا مفهوم خانواده را قبول ندارند و از سوی دیگر خانواده ها نیز انسجام لازم را ندارند. 
زن و شوهرها امروز بیشتر زمان خود را صرف کار می کنند و زمان کمی در کنار هم هستند به طوریکه از 24 ساعت به جز زمان هایی که خواب هستند، نهایتا 5 ساعت در کنار یکدیگر باشند و این باعث دوری زن و شوهر از هم می شود. 
وی با تاکید بر لزوم مشاوره اظهار کرد: متاسفانه مشاوره ها هنوز الزامی نشده است و تنها در حد یک دستورالعمل باقی مانده است. اگر این مشاوره ها الزامی شود، جوان ها راه های ارتباط صحیح با همسر را پیدا می کنند. جوان ها باید به این درک برسند به مشاوره بروند.
مشاور دادگاه خانواده درباره گرایش جوانان به طلاق عنوان کرد: این موضوع به عوامل متعددی از جمله جامعه، خانواده و قوانین بستگی دارد. فضای جامعه به سمت فردگرایی می رود به طوریکه هیچ کدام از جوانان به دنبال تعامل با یکدیگر نیستند و به همین جهت تعامل کاهش پیدا کرده است. متاسفانه خود پدر و مادرها نیز با یکدیگر تعامل ندارند و به همین دلیل فرزندان نیز اهل تعامل با همسر نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha