سلامت نیوز :یک بررسی نشان داد که 100 در صد سوپروایزران آموزشی با مفهوم کلی مراقبت مبتنی بر شواهد آشنا هستند اما فقط 12 درصد آنها  از سایت ها و 95 درصد از گایدلاین های وزارت بهداشت استفاده می کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری ، در این بررسی که با عنوان " بررسی دانش سوپروایزران آموزشی در ارتباط با مراقبت مبتنی برشواهد" در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد مشخص شد اکثریت سوپروایزران آموزشی اطلاعات درستی از جزئیات مراقبت مبتنی برشواهد نداشتند و از سایت های پرستاری هم استفاده نمی کردند و نگرش متفاوت پرستاران، حجم فراوان اطلاعات و نداشتن دانش لازم در این مورد را علل استفاده نکردن از مراقبت مبتنی بر شواهد اعلام کردند.
بر پایه این گزارش، امروزه اجرایی شدن مراقبت مبتنی بر شواهد از چالش های اساسی حرفه پرستاری است چون عملکرد مبتنی بر شواهد فرصت خوبی برای تغییر عملکرد حرفه ای فراهم می کند و سبب استقرار حاکمیت بالینی می شود در این زمینه سوپروایزران آموزشی نقش مهمی دارند.

 پژوهش مذکور با هدف بررسی دانش سوپروایزران آموزشی انجام شد.این مطالعه توصیفی بر روی 25 سوپروایزر آموزشی بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی انجام و اطلاعات توسط پرسشنامه جمع آوری  و سپس آنالیز و تجزیه و تحلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha