سلامت نیوز :دبیر كل جمعیت هلال‌احمر گفت: طرح مقاوم سازی روستاها با واگذاری وام‌های 7 میلیون تومانی با بهره 4 درصد اجرا شده است كه در كاهش تلفات در حوادث روستایی بسیار مؤثر بوده است.

ظاهر رستمی در گفت‌وگو با  فارس  اظهار داشت: ایران از كشورهایی در دنیا محسوب می‌شود كه در طول سال حوادث مترقبه و غیرمترقبه در آن بر حسب جغرافیای سرزمینی بسیار روی می‌دهد.

وی گفت: كشور ما به دلیل قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی سالانه شاهد زلزله‌های بسیاری با قدرت‌های مهیبی است به همین علت بیشترین تلفات انسانی و مادی نیز در روستاها صورت می‌پذیرد.

رستمی با قدردانی از طرح دولت برای واگذاری وام‌های 7 میلیون تومانی با بهره پایین 4 درصد برای مقاوم‌سازی روستاهای كشور كه بسیار در كاهش تلفات انسانی در حوادث تأثیر گذار بوده است، افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته و دولت‌های ماقبل چنین طرح‌های برای مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در روستاهای كشور صورت نپذیرفته بود.

دبیر كل جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به این پرسش كه طرح مقاوم سازی روستاهای كشور به چه نسبت در كاهش تلفات انسانی روستاییان در حوادث تأثیر گذاشته است، گفت: خوشبختانه واگذاری وام‌های مقاوم‌سازی در روستاها بر اساس آمارهای رسمی باعث كاهش مرگ و میر و تلفات انسانی روستاییان كشور شده است.

رستمی خاطرنشان كرد: طرح مقاوم سازی بافت‌های فرسوده روستاها كه با واگذاری وام‌های 7 میلیون تومانی با بهره 4 درصد توسط دولت صورت پذیرفته است در كاهش تلفات انسانی در حوادث و كاهش مهاجرت روستاییان به شهرها موثر بوده است در حالی كه در دولت‌های گذشته به دلیل عدم توجه به مقاوم سازی بافت‌های فرسوده، روستاهای كشور به نوعی خالی از سكنه شده بودند و مهاجرت به شهرها گسترش یافته بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha